De maandelijkse voorschotten zullen niet stopgezet worden. Indien betrokkene intussen te veel betaald heeft, zal hem dat terugbetaald worden. Zoals hierboven omschreven, moet de IGO zijn ingegaan per 01.01, maar dat geldt ook voor de andere voordelen sociaal tarief. Best even mailtje sturen aan de Watergroep en te vragen hoe ver ze staan met het dossier sociaal tarief met het verzoek de voorschotten hoogdringend aan te passen.
Marcus Aurelius, ik heb geen ervaring met IGO maar met FOD Sociale zekerheid door verworven handicap man, komt in principe op hetzelfde neer wat dit betreft. 1/1/19 was de eerste 1/1 waarover het attest liep (ingegaan op 1/3/18). Watermaatschappij heeft na mijn telefonisch contact in de maand mei zelf aangegeven de voorschotten te stoppen omdat er al 6 maanden voorschotten betaald waren en omdat ze wisten dat dat bedrag de factuur zou overschrijden. Na afrekening nu in oktober een teruggave gekregen met de melding ‘Gezien uw verbruikspatroon ontvangt u het komende jaar geen tussentijdse facturen.’ Naar ons verbruik zal die volgende jaarfactuur ongeveer 55€ bedragen.
Anders is het met gas en elektriciteit. Je hebt daar wel het goedkoopste tarief, maar de korting is bijlange geen 80% zoals bij water.
@bisbro, bel toch met je waterleverancier, bel! Je gaat meer hebben aan hun klantendienst dan aan ons.