Invaliditeitsuitkering maar onverwacht zwanger

Melli
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Invaliditeitsuitkering maar onverwacht zwanger

#1 , 17 okt 2024 08:23

Hoikes
Ik zit met een grote onzekerheid.
Onverwacht zwanger geraakt.
Niet getrouwd en nog niet samenwonend. Stel de kleine is geboren dan wil ik wel samenwonen.

Maar heb invaliditeitsuitkering fod.
Herkeuring in '25 en gezondheid is echt zwaar shit. Zonder in detail te gaan:
Al m'n artsen wilden me permanent laten verklaren al in verleden maar de controleartsen weigerden telkens.
Zelfs 4u/w vrijwillig werk is vaak al te veel, zo slecht ben ik eraan toe...

De zwangerschap is ook 3x zo zwaar voor mij dan voor een gezonde persoon en we gaan ondersteuning v externe diensten huishouden nodig hebben eens de kleine er is.

Heb ik nog recht op invaliditeitsuitkering? Mijn handicap gaat nooit weg en er komen telkens maar zaken bij. Ik ben daarnaast ook constant geveld door de ene infectie na de andere los v een tiental zware problematieken. Maar ik heb alle ledematen en zit nog niet in rolstoel, vandaar dat ze vertikken me blijvende invaliditeit te geven. Terwijl veel mensen met vb. rugpijn die wel degelijk faken het wel krijgen!

Nu lees ik dat ik wrs die uitkering ga kwijtgeraken door zwangerschap... Het loon van mijn partner is Wrs niet groot genoeg dan om ons drie te onderhouden.

Kan ik mijn invaliditeitsuitkering mss toch behouden?
Wat nu??? Heb ik nog recht in 25 op een herkeuring of herevaluatie handicap?

Melli
Topic Starter

#2 , 17 okt 2024 08:31

PS de baby zou normaal opgevoed kunnen worden desondanks veel mensen vooroordelen hebben en we hulp gaan moeten inschakelen in t huishouden/kraamzorg.

ongelukbelaagd

#3 , 22 okt 2024 11:19

Nu lees ik dat ik wrs die uitkering ga kwijtgeraken door zwangerschap...
Waar heb je dit gelezen?
Waarom zou je plots niet meer invalide zijn door een zwangerschap?

Reclame

Marcus Aurelius

#4 , 26 okt 2024 20:27

Heeft u een inkomensvervangende en integratietegemoetkoming van de FOD Handicap, of heeft u een invaliditeitsuitkering uitbetaald door uw ziekenfonds?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Andere”