ocmw steun plus nog zwartwerken

darco1965
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

ocmw steun plus nog zwartwerken

#1 , 29 mei 2024 19:55

Ik ken iemand die bij een poetsdienst gedeeltelijk werkt en nog 3 halve dagen int zwart bij werkt...ze werkt 4 halve dagen en 1 ganse dag voor de poetsdienst en 3 andere halve dagen int zwart bij iemand anders terwijl ze ocmw geld krijgt plus sociaal stroom tarief en buskaart voor weinig geld en ze mag nog eens naar de voedselbank.....ik weet dat uit eerste hand....je komt hier als oekrains vluchteling....krijgt geld ondersteuning van de belgische staat ...dat vindt ik niet echt netjes...Hoe en waar kan ik dat melden...? Bij welke instantie moet ik zijn,ocmw of Centrale Controledienst ?ze kunnen het makkelijk nagaan...even bellen naar de poetsdienst welke dagen ze werkt.....ik ken haar werkschema......grtz

denlowie

#2 , 29 mei 2024 20:12

U geloofd het toch nooit in een poetsdienst in het zwart werken

En het is niet omdat men tijdelijk werkt dat men geen deel van het ocmw geld kan krijgen.
Anoniem klacht indienen dit gaat niet, men moet zijn rijksregister nummer altijd opgeven , want als dit niet waar is kan u gestraft worden .
.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

darco1965
Topic Starter

#4 , 30 mei 2024 00:30

denlowie....ze kunnen op de poetsdienst vragen welke uren ze werkt en ik geef de andere uren wanneer ze zwart werkt....adres en dagen......jammer dat je het verkeerd hebt begrepen

darco1965
Topic Starter

#5 , 31 mei 2024 01:13

ik geef hun het adres en de uren wanneer ze daar is...maar bij wie moet ik zijn?

Marcus Aurelius

#6 , 31 mei 2024 14:02

Zoals in #3 aangegeven via meldpunt sociale fraude maar noch beter bij het OCMW dat de uitkeringen betaalt. Zij zijn het best bevoegd/geplaatst om dit dossier correct in te schatten en te beoordelen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Andere”