4015 euro netto is hoger dan het maximum per kwartaal.Mijn zoon krijgt een aanmaning van het ziekenfonds cm om zich in te schrijven en moet met terugwerkende kracht nog 1 jaar extra betalen nl 90 € toaal. Hij doet een leeropleiding en is 20 jaar. Zijn inkomsten zijn echter maar 4015 euro netto en dus onder het minimum. Wij zijn echter van mening dat hij ten onze laste is en deze bijdrage niet moeten betalen op basis van het te lage inkomen. Het ziekenfonds is echter van mening dat hij meerderjarig is en loontrekkend. Wie kan mij helpen?
Misschien het enige ziekenfonds dat dan wel correct werkt heOp Cyntra zeiden ze dat enkel de leerlingen die aangesloten waren bij CM zo'n brief ontvangen hadden.
De voorwaarden voor aansluiting bij EEN ziekenfonds zullen wel overal gelijk zijn. Maar men kan wel kiezen bij welk ziekenfonds men zich aansluit...of bij de hulpkas. Ik zit bij die laatste en betaal 0 EUR/jaar. Uiteraard: enkel het wettelijke minimum dus geen tussenkomst in brillen, pampers, hoorapparaten, beugels..... (en ik heb een private hospitalisatieverzekering).Misschien het enige ziekenfonds dat dan wel correct werkt heOp Cyntra zeiden ze dat enkel de leerlingen die aangesloten waren bij CM zo'n brief ontvangen hadden.
Je kan het navragen bij het riziv : de wetten zijn voor alle ziekenfondsen hetzelfde, en de rest is zever in pakjes