Hoi,
Heb al verschillende jaren job gevonden als informaticus, maar mijn slechte rug verbetert natuurlijk niet. Die is het resultaat van zwaar werk vroeger en een tijdlang als vrachtwagenchauffeur gewerkt te jebben. Uiteindelijk ben ik afgekeurd voor dat beroep en, indien ik vroeger niet als informaticus zou gewerkt hebben, zou ik 66% handicap gekregen hebben. Ik ben toen de procedure begonnen om 33% te krijgen maar wegens het vinden van werk, daarmee gestopt. Maar aangezien mijn rug me wel beperkt in mijn dagelijkse leven had ik wel graag die 33% gekregen op alle vlakken. Let wel: ik zoek niet een uitkering, maar misschien wel enkele voordelen zoals goedkopere medicatie en goedkoper (gratis) tram of bus abonnement. Ik heb net eenboete gekregen omdat ik geparkeerd stond op het voetpad voor mijn deur, waar ik de boodschappen had uitgeladen en dan niet onmiddellijk de wagen had verplaatst omdat ik dringend naar toilet moest. Wegens mijn beperking hoop ik een kaart te kunnen krijgen voor de gehandikatenparkeerplaats die net voor mijn dear aan de overkant bestaat. Mijn vraag: hoe begin ik aan die procedure?