recht op leefloon of iets anders?

modderbeest
Topic Starter

recht op leefloon of iets anders?

#1 , 24 nov 2013 19:59

Even een kleine situatieschets:
Ikzelf 37 jaar oud, arbeider, eigenaar van een woning (nog lang af te betalen), brutoloon van ong. 2400 euro.
Zij 21 jaar, studente, zonder bestaansmiddelen en licht autistisch (attest afgeleverd in het 3de middelbaar).
Wegens ziekte (kanker) kan zij geen lessen meevolgen. De huisarts heeft haar een ziektebriefje voor het hele schooljaar geschreven.
De behandeling zal minstens 8 maanden duren. Volgende maand huwen wij. Haar vader (gescheiden ouders) al fijntjes heeft laten weten dat hij geen financiële steun zal geven wegens niet meer verplicht.
Heeft zij recht op 1 of andere vorm van steun (leefloon, kindergeld,...) ?
Haar hospitalisatieverzekering stond gelukkig al op haar eigen naam.
Qua mutualiteit zou ze bij mij komen (allebei al CM) als ik goed begrepen heb.
Ik doe tussendoor wat opzoekwerk maar heb niet zoveel tijd (tussen werk, regelen huwelijk, bezoekjes aan huisdokter, chemokuur en soms eens de spoedgevallen als het eens erger wordt)
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
evdaefje1808

#2 , 19 feb 2014 21:33

Voor leefloon zal u teveel verdienen. Als haar echtgenoot moet u haar onderhouden en krijgt u enkel bijpassing als u minder dan 2 x het leefloon samenwonende heeft.
Kindergeld kan zij normaal zelf ontvangen.

Reclame

Terug naar “Andere”