Info

SCHEEPERS MARTIN
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Info

#1 , 12 jul 2024 15:37

Hallo, op mijn my pensioen staat mijn wettelijke pensioenleeftijd 66 jaar en ik werk op nike maar die gaan mij ontslaan einde 2024 omwille pensioenleeftijd van 65 jaar ,ik wordt op 18-01-1960 65 jaar en wil dus doorwerken tot mijn 66ste. Mag nike mij dus ontslaan ook al is mijn pensioenleeftijd 66 jaar en kan dat.kan ik daar in beroep gaan ??graag een antwoord hierop. Groetjes martin

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius

#2 , 12 jul 2024 16:34

ik heb u een PB verstuurd.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Rolstoel1

#3 , 19 jul 2024 23:51

Mogen mensen niet meer praten? Vragen stellen?

Is censuur uw PM/PB

Reclame

Marcus Aurelius

#4 , 25 jul 2024 12:06

#3 Iedereen is vrij om vragen te stellen, maar de experten zijn ook vrij om te kiezen hoe ze zullen antwoorden.

T.S. heeft een afdoend antwoord ontvangen.

Ik heb besloten meer en meer via pb te antwoorden omdat ik ervaar dat dit vaak de beste manier is om gericht en zonder te veel "randzever" een zo correct mogelijk antwoord te geven.

Het is ook een manier om mezelf als deskundige pensioen te beschermen, maar ook om de regels van de GDPR in acht te houden. Er zijn immers vaak aanvullende gegevens nodig om een zo correct mogelijk antworod te geven.

wanton

#5 , 25 jul 2024 13:13

Goed gezegd, Marcus!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

lukasi

#6 , 25 jul 2024 13:28

Zeer goed
Maar daarmee doe je ' klanten ronseling ' ofwel ondermijn je hiermee de kracht van een forum.

Je had hier net zo goed een algemeen antwoord kunnen zetten en via PM heel duidelijk en gericht een antwoord kunnen geven aan TS zonder dat je in het topic moest vermelden dat je een PM hebt gestuurd en al zeker niet die achteropkomende argumentatie waarom per PM.

LeenW

#7 , 25 jul 2024 15:39

Ik ben toch ook van mening dat er best zoveel mogelijk antwoorden op het forum geplaatst kunnen worden, voor zover de privacy niet in het gedrang komt uiteraard. Zeker voor algemene vragen kan het nuttig zijn voor latere lezers met dezelfde vraag.

Marcus Aurelius

#8 , 25 jul 2024 16:54

#6 U weet niet waar u het over heeft. Het gaat hier niet om klantenronseling. Er wordt een PB verstuurd, volledig kosteloos en belangeloos. Als er documenten worden verstuurd, gebeurt dit ook volledig kosteloos via mail. Ik denk dat de experten en dan bedoel ik werkelijk experten, die zich belangeloos inzetten op dit forum en trachten de TS naar best vermogen te antwoorden op hun topics en bij te staan, zelf mogen bepalen hoe zij het topic behandelen. Het juridisch forum staat immers bol van nietszeggende antwoorden. En de reacties laten heel vaak te wensen over.
#7 Leen, misschien eens nadenken waarom ik nu veel werk via PB. Was jij het niet die mij verweet dat ik het niveau van dit forum naar beneden haalde?

Misschien moet iedereen een nadenken hoe en wat zij antwoorden op dit forum en vooral of dit ter zake doet en vooral of de TS hiermee geholpen is. Ik ben één van de eerste deelnemers aan het oorspronkelijk forum, dat trouwens van een heel ander gehalte was dan het huidige. Hoop dat er snel terug een deskundige lijn komt.

LeenW

#9 , 25 jul 2024 17:04

Net in dat opzicht lijkt het mij nuttig publiek te posten, iedereen kan als eens een fout maken (ook al zijn pensioenen echt wel uw expertise). De kracht van dit forum ligt er m.i. net in dat een goedbedoeld doch fout antwoord gecorrigeerd kan worden.

Als TS enkel een PB met fouten krijgt, is deze allesbehalve geholpen. Als een volgende bezoeker van dit forum een gelijkaardige vraag heeft en enkel een verwijzing naar een PM vindt, is deze ook niet geholpen.

Marcus Aurelius

#10 , 25 jul 2024 18:01

#9. U mag er vanuit gaan dat mijn antwoorden in PB altijd correct zijn en van een zeer grote exptertise getuigen. T.S. zullen van mij dan ook geen foute antwoorden krijgen. Iemand die een gelijkaardige vraag heeft, krijgt ook via PB een antwoord, mocht dit nodig blijken.

Best dat ieder voor zich uitmaakt of hij de nodige expertise aan de dag kan leggen en zich er voor behoedt om altijd maar emotioneel en gefrustreerd te reageren. Als ik de antwoorden overloop die hier dagelijks passeren, dan gruw ik van de frustratie en afbraakpolitiek en afbraak van de overheid.

wanton

#11 , 25 jul 2024 20:21

Ik volg in deze de wijze van Marcus. De vraag van TS is zeer persoonlijk en vraagt een gedetailleerd antwoord. Een forum vervangt niet een juridische procedure. Het dient hier te gaan om algemene info in welke richting een oplossing moet gezocht. Ik weet dat Marcus wel degelijk een pensioenexpert is, persoonlijk ondervonden. Wees blij dat hij actief is op dit forum. Btw. ik antwoord soms ook via PB, zeker als de info echt persoonlijk is.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Pensioenen”