Beste,
Ik zoek wat informatie voor mijn moeder die een IGO uitkering krijgt en binnenkort een bedrag van ~75.000 euro gaat krijgen uit een erfenis.
We hebben terug kunnen vinden dat deze erfenis een impact gaat hebben op het bedrag dat ze maandelijks zal ontvangen. Nu is mijn moeder van plan om de erfenis te gebruiken om een aantal hoog nodige herstellingen aan het huis uit te voeren en om na bijna 20 jaar een andere wagen te kopen (de huidige valt bijna uiteen en is een gevaar op de weg). Er zal dus van de erfenis al snel weinig over blijven.
Ze heeft geen andere bezitten of spaargeld en het huis staat officieel nog op naam van haar echtegenoot, al zijn ze feitelijk al meer dan 10 jaar niet meer samen (nooit gescheiden).
Wat gebeurd er zodra het geld van de erfenis op is? Wordt er dan een nieuwe berekening gemaakt op de IGO, of heeft ze dan gewoon pech en gaat ze niet meer genoeg geld hebben om iedere maand rond te komen? De erfenis komt vanuit Nederland waar het niet toegestaan is om afstand te nemen van een erfenis, dus ze zal binnenkort sowieso het geld op haar rekening gaan krijgen.
Alvast bedankt voor enig advies of informatie!