pensioen en blijven verder werken bij werkgever

j0859
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

pensioen en blijven verder werken bij werkgever

#1 , 28 okt 2024 13:50

Beste,
Ik ben 65 en mijn pensioendossier is in orde zodat ik vanaf de maand december mijn rustpensioen ontvang. Ik wens echter blijven verder werken bij mijn huidige werkgever en hij weet dat. Moet ik verder iets concreet doen ? Wat gebeurt er met mijn aanvullende pensioenverzekering waarvan ik bij mijn huidige werkgever geniet ?
Bedankt.

Marcus Aurelius
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 okt 2024 22:37

Gezien u de wettelijke pensioenleeftijd van 65 jaar in 2024 heeft bereikt, mag u vanaf 12.2024 verder blijven werken zonder enige beperking. Denk wel aan de belastingen die hoog kunnen uitvallen. De belasting wordt immers berekend op het pensioen en het loon apart en de fiscalisering gebeurt op het totaal inkomen. Het aanvullend pensioen wordt uitbetaald op de datum van de uitbetaling van uw wettelijk pensioen. U kan natuurlijk uw pensioen uitstellen en verder blijven werken en dus ook nog verder een pensioen opbouwen en een aanvullend pensioen. Zo kan u ook nog in aanmerking komen voor een pensioenbonus. U moet natuurlijk wel de pensioendienst onmiddellijk in kennis stellen als u het pensioen niet wenst te laten uitbetalen op 01.12.2024.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”