Begin juni kan ik met pensioen gaan. Ik heb een werknemerspensioen en een ambtenarenpensioen.
Bij de raming van het werknemerspensioen werden geen bedragen, ingevuld voor ziektedagen en werkoosheidsdagen. Dat verraste me erg aangezien die bedragen van de overheid moeten komen.
Dus voor de jaren vanaf 1978 tot en met 1991 staat de kolom van die inkomsten blank!!! Die moet ik zelf invullen. Is dit wel normaal?
Nu heb ik de pech dat mijn partner alle formulieren van belastingsaangifte van voor het jaar 2000 had weggegooid. Bij mijn partner was dat wel ingevuld.
Vraag1:
is het normaal dat de pensioendienst deze bedragen niet invult, maar wel het aantal dagen van ziekte en werkloosheid?
Vraag 2:
Bepaalde diensten van het onderwijs tellen niet mee voor het ambtenarenpensioen. Deze worden verrekend naar het werknemerspensioen. Hoe worden deze verrekend. Ik heb de indruk dat ze de gepresteerde uren in het onderwijs verrekenen naar een 37 of 40 urenweek. Hoe worden deze nu verrekend?
Vraag 3: waar kan ik de gegevens aanvragen die ik mis, namelijk de "bedragen" van ziekte en werkloosheidsuitkeringen?
Wie kan me helpen bij het beantwoorden van mijn vragen?
Dank bij voorbaat.