samengevoegd - JurecaBE - moderator
Geachte,ik wil niet vervelend zijn maar we zitten echt met vragen; ik zou willen die uitleggen
Ik ben 73 jaar, ben nu 9 maanden opnieuw gehuwd op 25-04-2019.ik deed op 29 mei 2019 ( 1 maand later) een trombose (cva) en ben nu 8 maand later verlamd op mijn linker helft, ben erkend als zwaarbehoevende handicap 15 punten .
we zijn van niets van op de hoogte wat kan enz. wetend dat dit reeds 8 maanden is dat wij een geen vergoeding of tegemoetkoming gehad hebben tenzij van de zorgkas 130 € per maand. andere instanties beroepen zich als te groot inkomen van het pensioen +- 1650 € maar daarvan moet ik een alimentatiegeld betalen van 320 € /maand.toch wil niemand mee rekening houden;men rekend u hebt 1650 terwijl ik het moet doen met +- 1300. dus voor een tegemoetkoming en dat ik minder echt heb.
mijn vrouw is 55 jaar en moet mij 24/24 u verzorgen ( bv 4 x uit bed helpen) om te plassen, eten , kleden enz en moet noodzakelijk haar eigen werk als poetsvrouw binnenkort volledig opgeven; daar zij geen vergoeding heeft, dachten wij op een gezinspensioen : doch was ik 25 jaar bij de NMBS den dus AMBTENAAR en gezinspensioen naar het schijnt, doch zij een maatscap; assistnte dat wij zouden 350€ /maand hebben bij een soort gezinspensoen ? ons vraag is of er iets bestaat tegen deze onmenselijkheid.ook denk ik eventueel moest ik overlijden na 1 jaar wettelijk gehuwd (nu 9 maanden) mijn vrouw zou kunnen een overlevingspensioen hebben.mogen wij U vragen om enkele mogelijkheden ? dank bij voorbaat