Afstand doen van uitkering

Drago
Topic Starter

Afstand doen van uitkering

#1 , 13 mar 2013 14:17

Ik vraag dit in naam van mijn vriendin.

Zij is voor het moment werkloos en ontvangt een uitkering. Een week geleden werd ze opgeroepen voor intensieve begeleiding.
Het probleem is dat ze net nu een onbetaalde stage wil aanvaarden bij een theatergezelschap, wat dus eigenlijk niet mag wanneer
je een uitkering ontvangt. Daarom wil ze graag afstand doen van haar uitkering.

Mijn vraag: Welk statuut heeft ze dan? Welke repercusies heeft dat ivm mutualiteit enz.?

Dank u

ps: u mag antwoorden alsof ik een zevenjarige ben, want ik ben niet bijzonder goed op de hoogte van de arbeidswetgeving.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 14 mar 2013 07:34

dan heb je geen rechten en kan ze de terugkeer naar haar rechten verliezen indien ze lange tijd (3 jaar) geen uitkeringen meer vraagt, voor de mutualiteit kan ze wel eventueel ten laste zijn van jou. Informeer daarvoor bij je mutualiteit.

goeike

#3 , 01 apr 2013 12:00

Men kan 3 jaar afstand doen van uitkeringen werkloosheid , zorg er echter voor dat je u terug laat inschrijven ( VDAB) binnen 3 jaar na de afstand van uitkeringen .
Regel dit met uw vakbond , deze zullen documentje invullen , door u ondertekend, dat je afstand van uw werkloosheids uitkeringen doet .

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”