Heb ik recht op werkeloosheidsuitkering

kimberly
Topic Starter

Heb ik recht op werkeloosheidsuitkering

#1 , 14 mar 2007 19:58

Ik werk deeltijds 30u verspreid over 4 dagen sinds 27/03/2006 Heb ik recht op werkeloosheidsuitkering moest ik mijn ontslag krijgen???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 16 mar 2007 11:35

?Art.29.?2.? 2. Wordt vanaf de aanvang van zijn deeltijdse betrekking, geacht een deeltijdse werknemer met behoud van rechten te zijn, de werknemer die in een arbeidsregeling getreden is die niet beantwoordt aan de bepalingen van artikel 28, ?? 1 of 3 en waarvan de wekelijkse duur beantwoordt aan de bepalingen van artikel 11bis, vierde en volgende leden van de wet van 3 juli 1978 betreffende de arbeidsovereenkomsten indien hij...(zie zelf verder)...?(25 NOVEMBER 1991. - Koninklijk besluit houdende de werkloosheidsreglementering).

M.a.w. indien u naast uw loon thans ook werkloosheidsuitkeringen ontvangt,dan behoudt u die bij ontslag uit uw deeltijdse betrekking en ontvangt u bovendien een uitkering voor uw werkloosheid uit die deeltijdse betrekking.U dient dan wel te voldoen aan alle overige toelaatbaarheids- en toekenningsvoorwaarden.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

djanodive

#3 , 13 apr 2008 15:32

Ik denk dat je moet opletten als je zelf voor een part-time job kiest.

Het kan gebeuren dat je minder krijgt omdat je zelf voor een part-time koos.

Anders ga je 's langs bij de RVA om dit na te vragen. Die weten het zeker.

Ik kan je wel vertellen dat indien je voor een part-timejob kiest en je vraagt daarbij dop aan, dat je dan wel een document moet tekenen (of je baas) waarin staat dat het de bedoeling is om alter daar een full-time van te maken. Op die manier zegt men dat je "behoud van rechten hebt".

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”