Door onerhoudsgeld code gezinshoofd ?

patrick01
Topic Starter

Door onerhoudsgeld code gezinshoofd ?

#1 , 23 dec 2006 20:48

Mijn zoon begon in december te werken.
Hierdoor moet ik geen onderhoudsgeld meer betalen en krijg ik de code alleenstaande ipv gezinshoofd.
Kan ik uit vrije wil onderhoudsgeld blijven betalen en mijn code gezishoofd behouden ? Dit komt financieel beter uit voor mij.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
djanodive

#2 , 13 apr 2008 15:38

Dat gaan ze niet goedkeuren volgens mij. Je zoon gaat nu eenmaal gaan werken en dat onderhoudsgeld is officieel weggevallen. Als je nu nog geld heeft, zou ik het eerder een schenking noemen. Dat is dan jouw keuze. Want anders kan iedereen zijn zoon die reeds werkt en bij zijn ex woont geld betalen. Voor hetzelfde geld geef je hem in onderling akkoord onderhoudsgeld en hij houd dat geld en jij je voordeel bij de dop of je gooit het op een akkoordje. Dit zou niet correct zijn. En hoelang kan je dit dan volhouden. Kan je jouw zoon dan nog onderhoudsgeld geven als jij 50 bent en hij 30?

Dus niet doen...

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”