werkloosheidsuitkering na langdurige ziekte

kittychouchou
Topic Starter

werkloosheidsuitkering na langdurige ziekte

#1 , 05 aug 2010 09:58

even kort schetsen,
ik heb 3 maand gedopt...heb dan ongeveer 15 maanden op ziekenkas gestaan wegens miskramen, zwangerschap en bevallingsverlof.
Nu blijkt...eerst kreeg ik 42 euro per dag...nu slecht 17.5 euro omdat je werkloosheidsperiode zou doorlopen tijdens ziekte. Eerlijk is dit in ieder geval niet, ben dan trouwens niet werkzoekende. kreeg van ziekenkas 1200 per maand want kwam van goed loon en nu ineens nog geen 400.
Vanaf de eerste maand vd de werkloosheid doe ik interim...mr we moeten dikwijls eens doppen als er minder werk is...mr blijkbr tellen de inspanningen dat je direct aan het werk gaat dus ook niet.
Men vraag dus...klopt het wel dat in een langdurige ziekte periode de duur van je werkloosheid doorloopt.
Anders 'dikke misérie' :?
groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 aug 2010 11:58

even kort schetsen,
ik heb 3 maand gedopt...heb dan ongeveer 15 maanden op ziekenkas gestaan wegens miskramen, zwangerschap en bevallingsverlof.
Nu blijkt...eerst kreeg ik 42 euro per dag...nu slecht 17.5 euro omdat je werkloosheidsperiode zou doorlopen tijdens ziekte. Eerlijk is dit in ieder geval niet, ben dan trouwens niet werkzoekende. kreeg van ziekenkas 1200 per maand want kwam van goed loon en nu ineens nog geen 400.
Vanaf de eerste maand vd de werkloosheid doe ik interim...mr we moeten dikwijls eens doppen als er minder werk is...mr blijkbr tellen de inspanningen dat je direct aan het werk gaat dus ook niet.
Men vraag dus...klopt het wel dat in een langdurige ziekte periode de duur van je werkloosheid doorloopt.
Anders 'dikke misérie' :?
groetjes
dit klopt.

anitadiana

#3 , 23 sep 2010 21:30

Het klopt inderdaad dat je voor de RVA ook tijdens ziekte periode werkloosbent, maar de vermindering van het dagbedrag van 42 naar 17,5 euro lijkt me toch erg drastisch : je bent in je 2de vergoedingsperiode. Het best neem ke contact op met de Dienst Werkloosheid van je vakbond, die pluizen je dossier volledig uit en kunnen je uitleg verschaffen.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”