Opgeroepen door rva; resultaat beschuldigd van fraude

lisbeth
Topic Starter

Opgeroepen door rva; resultaat beschuldigd van fraude

#1 , 07 jul 2009 21:09

Mijn kind heeft de zaak die ik en mijn partner voor hem hadden opgestart van de ene dag op de andere verlaten, hij had een advocaat onder de arm genomen terwijl we op verlof waren en vroeg een schadeloossteling aan ons van om en bij de 25.000 Euro
Ik heb voor hem mijn laatste spaarcentjes geinvesteerd in zijn zaak, en hem gedurende de tijd dat hij bij ons woonde volledig onderhouden.
Hij kreeg van de zaak geen loon uitbetaald, we gingen eerst kijken na een jaar wat er kon gegeven worden, wel hadden we een huis gekocht waar de zaak in gevestigd was en op termijn zou het met overdracht van aandelen van de zaak volledig naar hem toekomen.

Toen hij en met medewerking van zijn vriendin mij aanklaagde bij de RVA werd ik opgeroepen, ik was dan al 3 maand als zelfstandige begonnen en was wettelijk met alle papieren in orde zodat ik de zaak verder kon uitbaten zodat we niet naar een faillisement met nog meer verlies zouden gaan.

Ik kreeg een uitnodiging om een gesprek bij de RVA, ik belde op met de melding dat ik niet meer stempelde en men zegde me de brief terug te sturen met die melding erop. Zo gezegd, zo gedaan, de maandag daarop kreeg ik telefoon van een RVA controleur en die zei me dat hij me toch graag eens had geproken, hij zei erbij dat ik geen mensen van de vakbond moest meebrengen, dus ik respecteerde zijn gegeven.
Ik kon toch niemand meer van de vakbond meenemen, want ik was dat moment niet meer aangesloten bij de vakbond doordat ik zelfstandige geworden was.
Ik maakte een afspraak en ging op gesprek, daar kwam aan het licht dat ik de jaren dat ik met mijn partner samenwoonde niet had aangegeven volgens hem, ik zei dat dit een misverstand was, en dat we fiscaal niet van elkaar afhankelijk waren, dus in onze ogen voor de wet niet samenwonend maar beiden alleenstaand.
Als antwoord gaf hij aan dat we toch ook geen tweemaal vuilbakken en andere stadsbelastingen betaalden, hij zei je mag zoveel huisnummers met A,B,C en zoveel postbusen hangen als je wilt, je bent samenwonend voor de RVA.
Ik zei dat ik dan akkoord kon gaan met zijn standpunt en was akkoord om het teveel verkregen stempelgeld terug te betalen.

Ik dacht dat het daarmee afgelopen was, maar wat bleek, hij draaide het blad dat voor hem lag om en dan kwam er iets tevoorschijn dat alleen mijn kind kon doorgespeeld hebben aan die dienst.

Geschrokken door dat gegeven ben ik dan door het lint gegaan, ik wist zelfs niet meer nadien wat ik gezegd of verklaard had, ik heb getekend om zo vlug mogelijk buiten te zijn, had dat moment meer zin om me onder een voorbijrijdende auto te werpen dan voor iets anders.
Wat ik nog wel herinner is dat die controleur zei dat hij in zijn veslag vermelden dat ik heel goed had meegewerkt en dat ik geen enkele vorm van verwijt of agressie naar hem toe had getoond.

Na 2 weken kreeg ik opnieuw een uitnodiging om op gesprek te gaan, deze keer bij de directerug van de RVA, ik had de kracht niet om dit te doen, en wilde niet nogmaals hetzelfde doormaken als bij de controleur, dus ging mijn partner in mijn plaats.

Veertien dagen na het gesprek kreeg ik een brief van de RVA met het verdict.
Ik werd geschorst voor 3 weken.
Moest het teveel ontvangen stempelgeld teugbetalen.
Toen ik het bedrag las, werd het me zwart voor de ogen, een kleine 33.000 Euro (dit is geen tikfout) ik moet van 8 jaar het volledige stempelgeld terugkeren.
Ik heb verschillende brieven geschreven naar de directeur met de nodige bewijzen dat ik over geen enkele vorm van inkomsten beschik voor het moment, maar hij wil van zijn standpunt niet af. hij speelde het dossier door naar Brussel en daar werd ik nog eens beschuldigd van zware fraude.
Teruggeschreven naar die dienst in Brussel en die verwijzen me teug naar de RVA directeur die het naar hen had doorgestuurd.
Ik terug naar die man geschreven, hij stelde voor in schijven te betalen, er zat zelfs een overschrijvingsformuler bij reeds ingevuld met de vermelding in schijven af te betalen bedrag 33.000 Euro tegen de datum van (14 dagen respijt)
Niks helpt, ze zijn voor geen enkele reden vatbaar, ondertussen woon ik ook niet meer bij mijn partner, ik woon nu boven de zaak, ik werk op commissieloon en heb om en bij de 300 Euro per maand loon, de rest is natura zoals huur, verbruik water, elektriciteit enz.

Spaargeld heb ik ook niet meer aangezien ik alles aan mijn kind had gegeven. Ik heb geluk nog een dak boven het hoofd te hebben en dat ik nu en dan eens wat krijg van mijn ouders en mijn zus.

Ik weet echt niet meer hoe ik er nog moet uitgeraken, geld voor een advocaat heb ik ook al niet, de medicatie die ik moet nemen (ik was 33 % werkombekwaam vanwege mijn gezondheid, en kreeg indertijd direct toegewezen door de RVA dokter) krijg ik van de huisdokter (staaltjes van een firma)
Ieder dag moet ik de klanten bedienen en een glimlach opzetten terwijl mijn hart bloed, met momenten ben ik het leven zo beu, ik wil er soms een eind aan maken zodat ik van alle zorgen verlost ben, maar zelfs daarvoor heb ik op heden de kracht niet meer.

Kan iemand van het forum hier mij verder helpen aub, ik ben echt ten einde raad

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Dieselbiene

#2 , 18 jul 2009 12:28

Ik kan alleen maar de raad geven van een advocaat onder armen te nemen,aan de andere kant is hier wel degelijk sprake van fraude en dat op grote schaal en als laatste schijnt je de situatie toch lomp aangepakt te hebben.Fraude pleegt men met verstand .Aan de andere kant moet je erdoor willen of niet en is dit nu absoluut niet het einde van de wereld ik heb voor hetere vuren gestaan .veel succes bij het oplossen van !

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”