welke sanctie kan ik krijgen bij werkverlating ?

van luchene
Topic Starter

welke sanctie kan ik krijgen bij werkverlating ?

#1 , 21 jun 2010 21:07

Ik werkte als bediende in de verzorging halftijds in een vervanging en had geen uitzicht op vast werk. Ik kreeg een aanbieding om voltijds als verzorgende te werken in een openstaande plaats. Ik heb dit natuurlijk meegenomen maar nu dreigt mijn vorige werkgever met sancties en arbeidsrechtbank. Wat te doen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 jun 2010 21:57

Ik werkte als bediende in de verzorging halftijds in een vervanging en had geen uitzicht op vast werk. Ik kreeg een aanbieding om voltijds als verzorgende te werken in een openstaande plaats. Ik heb dit natuurlijk meegenomen maar nu dreigt mijn vorige werkgever met sancties en arbeidsrechtbank. Wat te doen ?
hoe lang was je al bezig in die halftijdse functie? Wanneer begonnen, hoe zit het met de proeftijd, hoe lang liep het contract, ... ?

xena

#3 , 22 jun 2010 01:02

had geen uitzicht op vast werk.
dus een arbeidsovereenkomst van bepaalde duur , als je proeftijd verstreken is kan je dit een verbrekingsvergoeding kosten gelijk aan de periode tot de einddatum van de arbeidsovereenkomst van bepaalde duur met een maximum van 2x een opzeggingstermijn van een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur hetzij 2x1,5= 3maanden
vraag je vakbond om een beetje druk te zetten om te proberen er wat beter vanaf te komen .

Reclame

slivo

#4 , 22 jun 2010 18:04

Ik veronderstel dat je toch niet zomaar bent opgestapt zonder uw vorige werkgever hiervan in te lichten, want dit is contractbreuk en zal je inderdaad een verbrekingsvergoeding moeten betalen.

Terug naar “Werkloosheid”