Beste
Ik werk een aantal jaar niet meer wegens gezondsheidsproblemen.
Binnenkort moet ik op gesprek bij een Vdab consulente om mijn dossier te overlopen.
Ik weet omwille van mijn gezondheid dat ik niet geschikt ben om te werken. Zit ook met een kind van 1 jaar en mijn vader die chronisch ziek is waarbij ik paar dagen in de week ga overnachten om hem bij te staan (beurtenrol met zus)
Nu wil ik een aanvraag doen voor mantelzorg met lage uitkering ( daar ben ik nog maar net van op de hoogte dat dit mogelijk is) oftewel afstand doen van mijn uitkeringen daar ik toch weet dat werken voor mij helaas niet meer bestemd is...had het natuurlijk ook anders gewild maar dit is mijn lot.
Nu is mijn vraag stel dat ik afstand doe van mijn uitkering als volledige werkloze wat zijn mijn plichten of verlies ik iets anders hierbij ?ben niet zo goed op de hoogte van dit alles. Ik las dat mantelzorg niet altijd mogelijk is, dus voor jarenlang ?
In de email van de Vdab staat ook dat als je zonder reden niet komt opdagen je uitkering word stopgezet alsook kinderbijslag, maar wat word hier juist mee bedoeld? Kinderbijslag van de persoon die dopt of van je kind? Klinkt mischien dom maar zoals ik al zei ben heel slecht in al die rechten en wetten.
Alvast bedankt voor het meedenken!