Onvrijwillig werkloos

vintage6893
Topic Starter

Onvrijwillig werkloos

#1 , 12 aug 2015 15:24

Niettegenstaande dat ik graag mijn job doe op het werk heb ik een slechte baas die nooit in orde is met de papieren.
Geen dubbel van contract, nooit geen maandelijkse loonfiches, geen papieren voor arbeidsongeval, elke maand te laat met wedde (die ik wel altijd krijg).
Ik denk er aan om zelf ontslag te nemen.
Maar dan kun je volgens de wet geen stempelgeld ontvangen omdat je onvrijwillig zonder werk geraakt.

Heeft iemand gedachtes om te helpen of een oplossing?
Dank alvast

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Joeri_J

#2 , 12 aug 2015 16:25

U blijft daar werken en terwijl zoekt u nieuw werk?
Pas als u nieuw werk gevonden heeft (en contract ondertekend heeft) zegt u uw opzeg bij u huidige bedrijf...

chantika

#3 , 12 aug 2015 16:33

Als je nu eens met al je klachten naar de vakbond stapt. Aan je collega's vraagt of ze niemand kennen die volk zoekt, enkele werkaanbiedingen laat rondslingeren. De krant meenemen naar het werk en de passende werkaanbiedingen omcirkelen. Of gewoon eens aan je baas vertellen dat je niet tevreden bent met huidige gang van zaken.

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#4 , 12 aug 2015 16:38

werkgever telkenmale in gebreke stellen en na enkele keren adt de werkgever neit in orde is de verbreking van de arbeidsovereenkomst door de werkgever vaststellen. Zo kan je nog een verbrekingsvergoeding krijgen.

Terug naar “Werkloosheid”