inhouding uitkering door fout abvv/rva

nancyke01
Topic Starter

inhouding uitkering door fout abvv/rva

#1 , 12 apr 2014 23:42

hoi, ik ben sinds 30 juli werkloos en heb me direct bij de vdab aangemeld , omdat ik een nederland werkte moest ik natuurlijk op mijn e 301 wachten , maar alle andere papieren had ik al naar de vakbond gedaan. omdat het zo lang duurde ben ik naar het ocmw geweest omdat ik totaal geen inkomen had , het ocmw heeft toen nog 3 keer achter mijn e 301 moeten vragen in nederland uiteindelijk hebben we die in februari gekregen en heb alles toen direct binnen gedaan bij de vakbond .nu krijg ik te horen van de rva dat de papieren te laat binnen zijn terwijl ik alle papieren correct binnen zijn gedaan en dat ze me 7 maanden uitkering inhouden , oftewel 9000 euro , en ze leggen het op de vakbond dat zij nalatig zijn geweest . de vakbond legt dan weer de fout bij de rva dat die een fout hebben gemaakt en dat ik er niet veel aan kan doen , wat zou ik hiertegen kunnen doen ,ik dreig mijn onderdak te verliezen omdat ik alle achterstallen met dat geld zou betalen , het kan toch niet dat ik door een fout van een ander op straat zou moeten komen te staan . alvast bedankt . ik heb alle bewijzen dat alles optijd is aangevraagd en binnen gedaan want hebben voor de zekerheid ook alles via mail verstuurd naar de vakbond in geval dat ... dus dat bewijs heb ik ook

Zie de regels: het posten van namen van tegenpartijen is niet toegelaten. Naam van je vakbond veralgemeend.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 14 apr 2014 13:54

hoi, ik ben sinds 30 juli werkloos en heb me direct bij de vdab aangemeld , omdat ik een nederland werkte moest ik natuurlijk op mijn e 301 wachten , maar alle andere papieren had ik al naar de vakbond gedaan. omdat het zo lang duurde ben ik naar het ocmw geweest omdat ik totaal geen inkomen had , het ocmw heeft toen nog 3 keer achter mijn e 301 moeten vragen in nederland uiteindelijk hebben we die in februari gekregen en heb alles toen direct binnen gedaan bij de vakbond .nu krijg ik te horen van de rva dat de papieren te laat binnen zijn terwijl ik alle papieren correct binnen zijn gedaan en dat ze me 7 maanden uitkering inhouden , oftewel 9000 euro , en ze leggen het op de vakbond dat zij nalatig zijn geweest . de vakbond legt dan weer de fout bij de rva dat die een fout hebben gemaakt en dat ik er niet veel aan kan doen , wat zou ik hiertegen kunnen doen ,ik dreig mijn onderdak te verliezen omdat ik alle achterstallen met dat geld zou betalen , het kan toch niet dat ik door een fout van een ander op straat zou moeten komen te staan . alvast bedankt . ik heb alle bewijzen dat alles optijd is aangevraagd en binnen gedaan want hebben voor de zekerheid ook alles via mail verstuurd naar de vakbond in geval dat ... dus dat bewijs heb ik ook
kan je even de exacte data van je mails en je bewijzen doorgeven?

nancyke01
Topic Starter

#3 , 16 apr 2014 19:13

hoi ja geen probleem 29 juli heb ik mij ingeschreven als werkzoekende en ben naar de vakbond geweest die vertelde mij dat we moesten wachten op de e 301 en dat zou 3 maanden duren omdat ik geen inkomen had zijn we naar het ocmw gegaan voor bijstand en voor het aanvragen van het leefloon te verkrijgen moesten alle procedures al van start zijn gegaan voor alleer ze dat toewijzen , toen heeft mijn consulente van daar naar nederland gebeld voor de zekerheid en die zeide mij om voor de zekerheid opnieuw aan te vragen wat we hebben gedaan en is toen ook van september tot januari bijna elke week naar nederland gebeld en naar de vakbond voor het verloop ondertussen hebben we ook alle andere papieren binnen gedaan alle loonfiche wat ze nodig hadden en mijn bijstand heeft alles nog eens op mail gezet 20 september zo dat ze het zeker zoude krijgen , het gaat hier om 2 personen ik en mijn vriendin hebben samen in nederland gewerkt en hebben alles samen binnen gedaan en alles samen aangevraagd en haar dop is goedgekeurd en dat van mij zou te laat zijn terwijl we alle papieren samen binnen hebben gedaan .maar het enige verschil is dat mijn vriendin lage dop heeft en ik hoge dop , maar daar mogen ze ons toch niet ineens voor benadelen

Reclame

JPV

#4 , 16 apr 2014 19:52

zou je aub je tekst wat leesbaarder kunnen schrijven? Het is héél moeilijk om een tekst juist te interpreteren als er bijna geen leestekens/alinea's in staan.

Wanneer is het dossier effectief ingediend en wat zegt de RVA exact dat er gebeurd is? Bel eens naar de RVA en vraag of er een C54 ingediend zou zijn in jouw dossier. Vraag hen ook om eens beide dossiers van jou en je vriendin te controleren en vraag naar het verschil tussen beide. Geef hier dan eens het antwoord.

dobbel

#5 , 22 apr 2014 15:10

is het niet andersom gegaan? normaal wordt de E301 opgevraagd door zowel de werkloze als rva. ik zie niet in waarom ze een dossier zo lang laten aanslepen zonder rekening te houden met de termijnen. Het is tohc niet de eerste keer dat die mensen met een formulier e301 te maken krijgen?

JPV

#6 , 22 apr 2014 15:18

RVA moet toch geen E301 aanvragen? Ik vind het effectief ook wel raar dat er geen C54 ingediend zou zijn, maar er ontbreken teveel gegevens om te kunnen antwoorden.

dobbel

#7 , 19 mei 2014 16:51

normaal heeft rva een dienst die deze aanvraagt als je genoeg gegevens binnenbrengt ( hangt wel van rvakantoor af). meestal 4 laatste loonbrieven, contract,.....

Terug naar “Werkloosheid”