zelf ontslag nemen...schorsing rva als je gezinshoofd bent?

elsjepelsje
Topic Starter

zelf ontslag nemen...schorsing rva als je gezinshoofd bent?

#1 , 27 sep 2012 21:22

Ik vraag me af,als je zelf je ontslag neemt omdat je t werk echt niet meer ziet zitten...Word je dan zeker geschorst door RVA? Ik heb een kind ten laste dus ze kunnen me toch niet zonder inkomen zetten??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
moekske

#2 , 27 sep 2012 21:25

Ik vrees er een beetje voor.... Zelf ontslag nemen is , wat voor situatie dan ook, een reden om je te schorsen voor een bepaalde periode die afhangt. Ik vrees dat je enkel terecht kan bij het ocmw dan...

Artis

#3 , 29 sep 2012 09:56

Kun je niet eerst beter iets anders zoeken en dan pas ontslag nemen?

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#4 , 30 sep 2012 13:19

Ik vraag me af,als je zelf je ontslag neemt omdat je t werk echt niet meer ziet zitten...Word je dan zeker geschorst door RVA? Ik heb een kind ten laste dus ze kunnen me toch niet zonder inkomen zetten??
jawel. Uitkeringen zijn een laatste redmiddel als je geen werk vindt. Het is niet de bedoeling dat je een uitkering krijgt als je zomaar je werk niet ziet zitten, dan dreigt er idd een schorsing.

Als er een psychische reden is waarom je je werk niet meer ziet zitten, kan je beter even overleggen met de dokter en als hij dit goedkeurt ziekteuitkeringen aanvragen.

Terug naar “Werkloosheid”