Beste
Kort relaas van de feiten.
In 2014 was ik betrokken in een auto-ongeval, dat erkend werd als arbeidsongeval.
Sindsdien heb ik vooral last van tinnitus. Ik draag ook permanent ruisgeneratoren om mijn leven nog enigzins draaglijk te maken. Ik heb ook al een zware depressie doorgemaakt.
Hoewel ik slachtoffer ben (letterlijk 1 want ik heb leed, letterlijk 2 want ik was niet in fout), mag ik altijd naar de arts van de tegenpartij op bezoek (en niet: de arts van de tegenpartij die alles in twijfel trekt, komt bij mij op bezoek).
Na 'belofte' dat het dossier afgehandeld zou worden na bezoek bij een 'neutrale' expert, tenzij een schadevergoeding te kunnen vaststellen, werd het dossier helemaal niet afgehandeld, maar mocht ik weer op controle (ik vermoed dat de expert voldoende letsel had vastgesteld).
Ik heb toen ook gemerkt dat de tegenpartij, die me nooit had gezien na het ongeval, de % arbeidsongeschiktheid drastisch heeft gewijzigd.
Ik heb me daar schriftelijk tegen verzet.
Nu is er een minnelijke medische expertise. Ook mijn arts en ikzelf moesten ons verplaatsen. De tegenpartij bepaalde zonder overleg een datum en locatie (hun bureau), wij moesten ons maar schikken. Telefoons en emails werden niet of heel laat beantwoord (voor een andere datum).
De partij van het slachtoffer is een speelbal en moet zich maar schikken.
Wordt op een minnelijke medische expertise een schadevergoeding 'overeen gekomen' ? Zo ja, hoe wordt die berekend ?
Ik zit waarschijnlijk met hatelijk gepiep in mijn hoofd voor de rest van mijn leven.
Kan ik daarvoor een morele schadevergoeding eisen ?
Mvg
D. D'Hert