Kosten expertise medicolegale geneesheer

Djames
Topic Starter

Kosten expertise medicolegale geneesheer

#1 , 09 mei 2014 19:00

In juni 2001 had ik een arbeidsongeval, uiteindelijk in oktober 2002 erkend door de verzekeringsmaatschappij van de werkgever .
We geraakten het totnutoe nog niet eens over de economische invaliditeit en de aangepaste wagen, vandaar dat we dit beslechten via de arbeidsrechtbank.
In een tussenvonnis van 20/02/2014 duidde de rechtbank een gerechtsdeskundige aan, die expertise zal uitvoeren in juli. In dit vonnis staat ook dat de verzekeringsmaatschappij de kosten van de gerechtsdeskundige op zich moet nemen.

Mijn behandelende geneesheer adviseerde me om me te laten bijstaan door een onafhankelijke medicolegale geneesheer. Zijn ereloon bedraagt echter € 177/uur. Dat wordt een dure zaak voor mij als slachtoffer.

Mijn concrete vraag luidt: vallen de kosten/erelonen van mijn medicolegale geneesheer onder de polis arbeidsongevallen? Dient de verzekering deze kosten/erelonen te betalen?

Alvast hartelijk dank voor jullie advies!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 mei 2014 09:18

de kosten van je eigen verdediging dien je in principe (behoudens toekenning van een rechtsplegingsvergoeding) zelf te betalen.

Reclame

Terug naar “Arbeidsongevallen”