#10 , 18 apr 2013 20:10
Nu 10 maanden later is er eindelijk schot in de zaak...
Ben 1,5 maand geleden opgebeld door de juridische dienst van de BBTK deze contactpersoon vroeg me of alles nu "geregeld" was waarop ik antwoordde alle loon en vakantiegeld is uitbetaald en ook de verzekering (arbeidsongeval) hebben uitbetaald.
Hierop zei hij en met het andere "zaakje" ik vroeg hem meer duidelijkheid, waarop hij zei hoe zit het nu met die ontslagbescherming waarop ik hem antwoorde dat hij gezegd had dat ik er geen recht op had (2 weken na het opstarten van het dossier heb ik hen gebeld en zeiden ze dat ik geen recht had) en nu na al die maanden niets te horen zegt hij ineens je had er wel recht op je werd zelfs onderbetaald. Waarop ik antwoord waarom er dan nooit contact is geweest.
De man in kwestie vertelde me dat ik 3 maanden na bij hen langsgeweest te zijn ben overgegaan naar een andere vakbond (van ABVV naar ACLVB) en dat het nu ook zijn job niet was om mij op te bellen maar dat de verjaring er wel bijna aankwam, hij zei me als je nog lid had geweest dan had ik je nu zeker verder geholpen maar het is niet aan ons om contact op te nemen dat doen we pas tegen het einde van de verjaringstermijn zodat we het dossier al dan niet kunnen afsluiten.
Ik vroeg de man vriendelijk wat ik dan volgens hem moest doen hij zei me dat ik met al mijn papieren naar mijn vakbond moest gaan en dat ik er maar tempo achter moest zetten wegens de verjaringstermijn.
Ik ben dan diezelfde dag nog bij mijn vakbond gaan aankloppen ( deze zeiden me het dossier al gelezen te hebben maar dat de BBTK hen uitdrukkelijk had gezegd dat ik er geen recht op had). Mijn vakbond is dan op mijn aanvraag zelf gaan opzoeken en nu zeggen ze dat in de "rechtsspraak van nu" de vergoeding wel wordt toegekend.
Dus er zijn al 3 brieven gestuurd waarop geen antwoord, echter vorige maand wel 1 telefoontje nadat er gedregen was met de rechtbank en hij vertelde dat hij machtiging van de VDAB had om mij te ontslaan.
vakbond heeft hem 2 weken de tijd gegeven bewijs te leveren daarvan, dat is niet gebeurd en nu voor 22/04/2013 wordt de dagvaarding verzonden.
volgens hen heb ik recht op verbrekingsvergoeding, het resterende loon dat ik zou krijgen moest ik die 4 maand hebben uitgedaan, en nog enkele kleine vergoedingen.
Voor het onderbetaald zijn kunnen ze niks aan doen zeggen ze...
dus hier mijn verhaal hoop dat andere mensen die dit hebben meegemaakt toch ook eens opnieuw hun licht opsteken bij de vakbond
wordt vervolgd...