dringend hulpinformatie

alaantje
Topic Starter

dringend hulpinformatie

#1 , 05 apr 2012 09:16

Mijn schoonzoon heeft op weg naar het werk een ongeval gehad. Hij stond voor het stoplicht te wachten, voor hem nog een auto en een motor. Een vrachtwagen had niet opgemerkt dat ze stilstonden en dat het rood was en is volle bak op ingereden. Resultaat: politie erbij,er zijn getuigen, de auto's per totale en alle bestuurders afgevoerd naar het ziekenhuis. Pv werd opgemaakt.
Nu mijn vraag: Wat moet de schoonzoon nu allemaal doen en waar heeft hij recht op?
De wrak is ondertussen naar de garage gebracht en de expert van de verzekering van mijn schhonzoon heeft ie al per totale verklaard. De nummerplaat is ondertussen ook binnengebracht bij de dienst verkeersbelasting en de schoonzoon hefft de verzekering ook de PV van zijn verklaring bezorgd.
De verzekering beweert nu dat ze op de rest van de pv's moeten wachten (om de tegenpartij te kennen) en dat de expert van de tegenpartij nog moet komen.
De schoonzoon heeft nog ziekteverlof( is enkele keren over kop gegaan met de auto) maar heeft dringend een ander auto nodig om op t werk te geraken.De verzekering zegt dat hij maar 6 dagen een auto ter beschikking krijgt. Volgens mij gaat dit heel lang duren en hoe moet t dan?
By the way: er is geen twijfel over de schuldvraag, de vrachtwagen heeft zelfs niet geremd!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 05 apr 2012 09:49

de verzekering zijn werk laten doen.

het zal niet op een paar weken zijn opgelost vrees ik, verzekeringen onder elkaar, dat kan nu eenmaal even duren.

indien uw schoonzoon na zijn ziekenverlof een wagen nodig heeft om te gaan werken, dan kan hij in principe een wagen gaan huren en de kosten later ervan terug vorderen van de vrachtwagen bestuurder.

de 6 dagen van de verzekering zal vermoedelijk een soort van eerste hulplijn zijn, dus zo vlug mogelijk eens gaan horen bij een bedrijf waar men wagens verhuurt.

de verzekering van de tegenpartij zou normaal al de schade, zowel fysiek/mentaal/auto/... , moeten vergoeden, maar verzekering zal de verzekering niet zijn als ze er niet proberen eronder uit te geraken door toch maar iets te vinden, dat is dan meestal ook de reden waarom zulke zaken lang kunnen duren.

katwezel

#3 , 06 apr 2012 09:10

zeker bij de werkgever aangifte doen , een ongeval op weg naar het werk wordt verzekerd door de arbeidsongevallenverzekering , zij dekken de medische kosten en zullen ook het loon betalen vanaf de werkgever dit niet meer doet , van alle medische attesten zeker een copy bewaren

Reclame

Terug naar “Arbeidsongevallen”