donderdag bezoek van AOverzekering

Belgiumman
Topic Starter

donderdag bezoek van AOverzekering

#1 , 09 jan 2012 17:01

op 6 december heb ik een ao gehad.
tot op vandaag ben ik nog steeds arbeidsongeschikt en weet ik niet of men ao erkend wordt door de verzekering

nu krijg ik deze morgen telefoon dat er donderdag oiemand naar mijn huis komt voor een verklaring ivm de juist omstandigheden van het ongeval. ik stelde toen de vraag of er een probleem was, de persoon antwoorde dat het op vraag van de beheerder was dat ze eens moet langs komen.

is dit normaal dat er iemand van de verzekering naar u huis komt voor een verklaring??
moet/mag ik iets ondertekenen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 09 jan 2012 17:04

Dat is niet ongebruikelijk, maar doen ze natuurlijk enkel in geval van twijfel.

Heb je (een kopie van) de ongevalsaangifte? Wat werd er verklaard op de aangifte? Kan je in je eigen bewoording het ongeval beschrijven?

Belgiumman
Topic Starter

#3 , 09 jan 2012 17:33

moet er dan iets ondertekend worden?

Reclame

Belgiumman
Topic Starter

#4 , 09 jan 2012 17:34

ik weet dat de ongevalsaangifte zeer vaag was omdat er geen getuigen waren + het juiste verhaal konden ze niet optekenen omdat ik in het ziekenhuis lag

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 jan 2012 18:41

Zet heel het verhaal al op papier VOOR ze komen

Belgiumman
Topic Starter

#6 , 09 jan 2012 18:44

ga ik iets moeten ondertekenen??

JPV

#7 , 09 jan 2012 19:41

Niet noodzakelijk. Maar bedenk goed dat je het volledige en correcte verhaal geeft, met elk detail. Te weinig details of té veel details kunnen een weigering van het AO opleveren.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 09 jan 2012 23:48

Daarom op voorhand alle op papier met verwijzing naar documenten.
Best ook op voorhand copieren als bijlage 1 : AO formulier dd 1/2/03 bijlage 2 doktersattest dd 1/2/03 enz
In uw verslag steeds op de juiste plaats vermelden bijlage nr..
Onderaan een lijst met alle bijlagen.

katwezel

#9 , 10 jan 2012 12:04

niet ongerust maken , waarschijnlijk is er enige onduidelijkheid in de aangifte ( wegens ontbreken rechtstreekse getuigen enz ) het is aan u om te bewijzen dat het ongeval een verband heeft met de arbeid die je aan doen was , dit kan je bv doen om de onrechtstreekse getuigen te laten betrekken in het onderzoek , > onrechtstreekse getuigen vb de eerste personen die je na het ongeval hebben gezien , zij zouden kunnen bevestigen dat vb op de grond lag te kreunen enz enz ,

Terug naar “Arbeidsongevallen”