Beste(aan iedereen een gelukkig en voorspoedig 2007)
Ik heb zo juist de brief met het vonnis ontvangen dat ik geen recht heb om het een derde van het kapitaal uitbetaald te krijgen,omdat ik volgens hun goed kan rondkomen en ik verder geen financi?le noden heb,ook al zou ik willen investeren zodat mijn geld kan opbrengen,toch maak ik opnieuw geen kans en dit maal met het excuus dat ik het niet NODIG heb.
Zo ok wordt er gezegd dat wanneer mij het een derde van het kapitaal zou worden uitbetaald worden dat mijn maandelijkse rente zou worden verminderd in overeenstemming met het reeds toegekende deel,wat ook normaal is,maar ze zeggen dat het onderzocht wordt of de voorgenomen aanwendig opweegt tegen de vermindering van de rente tijdens de verdere levensduur van eiseres,opdat het vervangingsinkomen niet nodeloos zou aangetast worden.: Nu is mijn vraag ook of mijn maandelijkse rente die dus als aflossing voor het kapitaal geldt ook interesten kent die dan zouden resulteren op een jaarlijkse verhoging van mijn rente? Aangezien wanneer ik het een derde zou hebben ontvangen zou ik er sowieso interesten op kunnen ontvangen door investeringen of door te sparen of beleggen,maar aangezien ik dit dus van hun niet mag,moet er toch wel compensatie zijn die dan zou moeten resulteren in het jaarlijks verhogen van mijn rente (aangezien mijn kapitaal elders anders vasstaat en interesten creeert ,welke van zo'n bedrag aardig oplopen, en dus wel degelijk kan meetellen bij de verhoging van mijn maandelijkse rente,wanneer mijn maandelijkse rente niet dient te verhogen,dan is mijn vraag waar de interesten naartoe gaat?)
Ik vind het gewoon enorm irriterend dat men het geld dat mij zou toekomen gewoonweg kan ontzeggen door te zeggen dat ik het niet nodig heb;hoe kan men trouwens achterhalen of je iets nodig hebt of niet? Als ik een eigen woning als nodig acht dan nog zeggen ze dat ik een huurwoning heb en dus het niet echt nodig heb en daar staan we dan weer een keer.
Zo ook hebben ze nu van mijn achterstallige rente,achterstallig overlevingspensioen gemaakt zodat de regel van 3 jaar ineens wel geldt en hier dus verder niets aan gedaan kan worden,terwijl het wel degelijk gaat over achterstallige wedewerente.
Men maakt het op de duur zo moeilijk en lastig dat men het hoofd erbij verliest en zo ook de moed om nog een stap verder te zetten,want tegen wie moet je nog opbotsen als iedereen de handen boven elkaars hoofd houdt waar jij,als kleinde grijze muis,niets tegen kunt beginnen.
Het is gewoon enorm triest dat ik heb moeten vernemen dat mijn maandelijkse rente vast bepaald is en dat nu mijn kapitaal waar ik dus geen enkel recht op heb ,zelfs niet meer op het een derde,dat dit nu wel interesten opleverd waar ik niets aan heb,want mij is uitgerekend hoeveel rente ik maandelijks mag ontvangen zonder rekening te houden met interesten,dus gewoon rekening houdende met het "pure" kapitaalbedrag en dan nog zou ik meer dan 100 jaar moeten worden eer ik het volledige kapitaalbedrag zou hebben vergaard zonder de interesten die er mijn hele leven op zouden gelden.
Kan ik ergens de berekeningen aanvragen waar ik kan zien over welke bedragen men het hier eigenlijk heeft en hoe men de uitbetaling heeft uitgerekend voor de verloop van mijn verdere leven?Want het enige dat ik nu toch wel nog wil is zien dat het geld en zijn interesten wel degelijk naar mij toegaan
vriendelijke groeten en hartelijk dank