Belgie
Mijn partner heeft in september een arbeidsongeval gehad. Hij had schade aan zijn rug, een whiplash en hersenschudding.
De behandelde arts heeft meermaals een medische attest opgemaakt met de verklaring dat de schade 100% door het ongeval komt. Hij is eerder aan een hernia geopereerd geweest en was volledig genezen en ging weer aan het werk. Hij had totaal geen rugpijn meer.
De schade aan zijn rug door het ongeval zit ook op een totaal andere plek.
Het ongeval werd erkend en hij kreeg uitkeringen van de arbeidongeval verzekering.
Elke maand werd hij opgeroepen voor een controle door de adviserend arts. Deze arts bleef maar zeggen dat de pijn nu al voorbij moet zijn. Dat het ongeval niet zo´n grote impact kan hebben. (Heftruck botsing) en dat de pijn normaal al na 3 weken voorbij is. Heel denigrerend.
Mij man slikt dagelijks ibuprofen en dafalgan en is door de behandelde arts doorverwezen naar de rugschool.
Weer heeft de behandelde arts, (wervelchirurg) een medische attest geschreven met heel duidelijk erin dat het onzin is wat hij zegt. En dat alle klachten te wijten zijn aan het ongeluk en dat ze niet moeten consolideren en meer tijd moeten geven voor herstel.. Nu krijgt mijn partner een email dat de ze geen tussenkomst meer verlenen en hij zich moet melden bij zijn mutualiteit.
Wat moeten we hiermee? Mijn partner werkte zo hard en wil ook heel graag werken, maar de pijn is echt erg. En nu wordt hij zo aan de kant geschoven en heeft hij maar ´pech´. Zo van zoek het maar uit.
Wat kunnen we hiervoor doen? Waar beginnen we? We hebben hier totaal geen ervaring mee.
Please help us out
Groetjes van een heel hardwerkend koppel.
PS
De verzekering heeft een lijst van arbeidsrechtbanken gestuurd