lees ook eens het volledige hoofdstuk vanaf art . 10 arbeidsongevallenwet 10/4/1971 . voor u met iets akkoord gaat neem eerst contact met de juridische dienst van de vakbond of een advocaat .
Terechte opmerking van Sperwer, het gaat hier om 'morele schade' en niet om economische schade...maar zoals ik al schreef, de diverse claims zijn te cumuleren.
Men kan de de claims inderdaad cumuleren, maar het word heel moeilijk om te gaan bewijzen dat je economische schade leid door het verlies van iemand die niet bij jou woont, tenzij men kan aantonen dat dit kind onderhoudsplichtig was tegenover de ouders. Dan kunnen zij economisch verlies inroepen.
Maar als het om geld draait, wel de ouders zijn de erfgenamen en hebben dus recht op de volledige erfenis van dit ongehuwde kinderloze kind.
Nuancering: uiteindelijk beslist de rechter. Als u niet akkoord gaat de zaak in der minne te regelen, kunt u uw claim zo hoog/zo laag stellen als u zelf wenst - de Rechter beslist.
(Al gedragen de meeste zich wel min of meer naar de voornoemde Indicatieve Tabel....)
Ook dit is niet volledig volgens de wet. Bij overdreven eis van schadeclaim loop je zelfs de kans dat de rechter je een proces wegens tergend en roekeloos proces voeren aan je been lapt.
mieken; indien de ouders een hogere schadevergoeding willen, moeten ze met heel het dossier naar een raadsman/vrouw gaan met de specialiteit verzekeringen en arbeidsrecht. Deze kan dan uitzoeken of er een mogelijkheid is om die te bekomen, maar met wat jij hier post vermoed ik dat dit niet het geval is voor de morele schadevergoeding.
Maar hij/zij kan uitzoeken of er andere mogelijkheden zijn voor andere vergoedingen en verzekerde bedragen.
Laat ook eerst uitzoeken of de autoverzekering van de dochter geen rechtsbijstand geeft.
Nu zou mijn zus een vergoeding ontvangen van de familiale verzekering van de tegenpartij van 5000 euro voor morele schade.
Wat mij echter wel stoort in heel het verhaal, is dat de
familiale de morele schadevergoeding uitbetaald en niet de autoverzekering van de tegenpartij. Want de familiale komt normaal niet tussen bij verkeersongelukken tussen 2 gemotoriseerde voertuigen.