Hallo,
Zoals eerder beschreven gaat mijn arbeidsongevallenverzekering akkoord met het vergoeden van 10% blijven arbeidsongeschiktheid.
Nu is er voor het verkeersongeval dat mijn letsels veroorzaakte een rechtszaak lopende. Ik heb deze zaak al 1 maal gewonnen en de tegenpartij werd veroordeeld voor onvrijwillige slagen en verwondingen, een belachelijk lage boete en het betalen van mijn geleden materiële schade. Hij legde zich daar echter niet bij neer en is in beroep gegaan. Deze beroepszaak komt volgende week voor. (2 jaar na datum, waarin ik nog geen frank gezien heb voor mijn gestorven auto !!!)
Als (initiële) eis van mijn zijde wordt er een vergoeding gevraagd van mijn geleden materiële schade (16.000 eur vastgelegd door expert na vastellingen voor mijn perte total voertuig) , aangevuld met extra lichamelijke kosten >25.000 eur en het aanstellen van een medisch expert.
Aangezien ik de eerste rechtszaak heb gewonnen, is de tegenpartij mij intresten verschuldigd indien hij ook in beroep wordt veroordeeld?
Mijn advocaat heeft dit allemaal opgesteld, maar ik ben verward over de vergoedingen waarop ik recht heb. De kosten voor mijn operaties zijn betaald door de arbeidsongevallenverzekering en mijn blijvende "arbeidsongeschiktheid" gaan ze ook vergoeden.
Terugbetaling van mijn gesneuveld voertuig door de tegenpartij lijkt mij vanzelfsprekend, maar kunnen er ook vergoedingen geëist worden voor mijn (blijvende) lichamelijke letsels en extra schadevergoedingen? Of kan dit niet, zowel vergoed worden door verzekering als tegenpartij?
Is het zo dat de arbeidsongevallenverzekering vergoedingen kan gaan eisen bij de verzekering van de tegenpartij, die uiteindelijk oorzaak is van al deze kosten...?
Nog een laatste vraagje: Op het voorstel tot vergoedingsovereenkomst van mijn arbeidsongevallenverzekeraar staat: "De arbeidsongeschiktheid is blijvend geworden sinds 23/07/2012." Dat is de dag waarop ik het werk terug heb hervat. Moet ik dat als consolidatiedatum bekijken? De andere datums die ik op dit document terugvind, is de datum waarop het door de verzekeraar is afgetekend, zijnde vorige week en op 19/03/2014 heeft de verzekeringsdokter haar consolidatierapport opgesteld. Vanaf welke datum wordt mijn uitbetaling gestart , en geldt dit met terugwerkende kracht?
groeten
F