Als werkloze werd ik door GTB verplicht om 2 dagen per week te gaan werken als vrijwilliger. Anders zou ik uitkering kunnen verliezen. Hiervoor kreeg ik via dat werk een onkostenvergoeding van 1 euro per uur.
4 weken geleden had ik op dit werk echter een arbeidsongeval. Ondanks het feit dat het ongeval (zware verstuiking voet) zich voordeed omstreeks 13h , ben ik daar aanwezig geweest tot 16h alvorens iemand eindelijk de nodige documenten kon invullen Nadien zelf nog met auto naar spoed mogen rijden waar ik dus in de gips belande. Daar stond ik dus met gips en auto.
Nu stel ik echter vast dat ondanks mijn aanwezigheid op de werkplek , mijn onkostenvergoeding voor die periode zelfs ook niet uitbetaald word en de volgende werkdag was een feestdag. Dus ook dit armzalig loon werd niet meer betaald.
Heeft iemand hier ervaring mee of dit zomaar kan ? Er bestaat volgens sendicaat geen wetgeving rond dit verplicht vrijwilligerswerk.
We krijgen dus al geen km vergoeding , en nu mag ik dus eerst nog alle kosten , zoals dokter , verzorging enz.... uit eigen zak betalen en hopen dat ik deze ooit terugkrijg.
mvg ,