Als het behandelende parket dit verslag in handen krijgt, wat zowiezo zal gebeuren, hoe kan er nog een 'strafzaak' behandeld worden als de medische kant dit als een grap beschouwd?
je hebt echt een probleem met het trekken van foute conclusies: als ik, als grap bedoeld, iemand een duw geef op het station om hem te doen verschieten, dan is dit een misplaatste grap. Het is misschien ook evengoed een misdrijf als hij daardoor onder een trein belandt, dat doet daar niks vanaf. Beide zaken staan los van elkaar en de kwalificatie als misplaatste grap is niet als waardeoordeel bedoeld.
Misschien ligt het bij mij dat ik verkeerde conclusies trek. Maar ik stel mij de vraag hoe een burger in dit land nog enige zekerheid heeft dat wat hij/zij als een benadeling vindt en deze zaak via een jurist tracht rechtgezet te krijgen, dat juristen systematisch lijken de verwrongen gedachtengang te volgen die het 'systeem' over de jaren gecreëerd heeft?
Als er uit het antwoord van Medex geen enkele duidelijkheid blijkt van het hoe en waarom, en slechts een later tijdstip als begin van een periode van afwezigheid ingevolge arbeidsongeval zou van toepassing zijn, dan is hier toch maar één zaak van toepassing die gebrekkige (of in dit geval totaal ontbrekende) motivatie is?
Dan ook mijn nieuwe vraag, zorgt een gebrek aan motivatie binnen een beslissing van Medex, in dit geval, voor een onregelmatigheid in haar beslissing, en zo ja zorgt dit zelfs voor een (mogelijke) nietigheid van haar beslissing. Waar in dit laatste geval eventueel een rechter dit kan vaststellen, vernietigen, en een nieuw onderzoek gelasten in toepassing van de concrete medische toestand van betrokkene (vast te stellen door een gerechtsspychiater?).
Al wat nodig is om het kwaad te laten triomferen, is dat goede mensen niets doen (Edmund Burke)