Sinds april 2017 is mijn grootmoeder opgenomen in een verzorgingstehuis omdat alleen wonen niet meer ging. Ik heb toen volmacht gekregen over haar bankrekening en doe al haar betalingen etc. Op heel korte tijd is ze beginnen te dementeren. Omdat haar huis leegstaat en begint te vervallen heb ik opgezocht hoe we haar huis legaal kunnen verkopen. Blijkbaar moest ik eerst de bewindvoering aanvragen bij het vredegerecht. Die aanvraag heb ik doorgestuurd. Bij het punt "suggesties betreffende de keuze van de aan te stellen bewindvoerder" heb ik niets ingevuld omdat ik begrepen had dat de vrederechter in het belang van de te beschermen persoon een lid van de familie kiest. Ik ben opgeroepen geweest door het vredegerecht en heb toen te horen gekregen dat voor de verkoop van het huis er belangenvermenging was en er een bewindvoerder ad hoc werd aangesteld (wat ik ook niet goed begrijp omdat het een openbare verkoop is). Nu krijg ik de beslissing van de vrederechter dat een advocaat aangesteld is als bewindvoerder, zowel over de persoon als over de goederen. Er is geen betwisting. Waarom werd ik dan niet aangesteld als bewindvoerder over de persoon en de andere goederen van mijn grootmoeder?
Mijn grootmoeder opzadelen met kosten voor handelingen die ik momenteel zelf doe en wil doen kan toch niet.
Kan dit aangepast worden?