Beste,
Mijn vriendin had al 2 kinderen toen ik ze leerde kennen. Nu zijn die 2 kinderen door het gerecht in een pleeggezin gezet.
Daarna heeft ze nog 2 kinderen bij mij gekregen. Deze 2 kinderen heb ik dan ook herkend dat ik de vader ben. Ze woont samen met haar kinderen bij haar moeder en die haar vriend en zijn zoon en ik woon bij mijn ouders. Nu hebben ik en mijn vriendin ontdekt dat haar moeder het hoedenrecht over onze 2 kinderen wilt verkrijgen en de 2 andere kinderen uit het pleeggezin halen. mijn vriendin heeft een job en heeft ongeveer 125O euro in de maand + kindergeld van zo'n 300 euro. haar ma heeft een ziekte uitkering van rond de 800 euro. maar ze heeft wel verschillende openstaande rekeningen van ongeveer een totaal 1700 euro.
Is er iets wat wij kunnen doen als zij het hoedenrecht wil verkrijgen. Moet zij dat via de rechtbank aanvragen of hoe zit dat en worden ik en mijn vriendin dan ook opgeroepen. Moest ik opgeroepen worden kan ik het dan aanhalen van al die openstaande rekeningen of niet want ben dat via haar accounts te weten gekomen.
Mvg,
Björn