Beste,
sinds enkele dagen heeft mijn Duitse vriendin het antwoord ontvangen dat ze om haar E-kaart mag gaan. We hebben een brief ontvangen van IBZ ,gedateerd 02/02/2018. Ze is haar aanvraag gestart op 31/07/2017. Ze heeft dus een antwoord ontvangen na 6 maand.
Hier een uittreksel van de pagina Agentschap Integratie en Inburgering:
http://www.agii.be/thema/verblijfsrecht ... rkzoekende
DVZ beslist binnen 6 maanden over je aanvraag
Heb je alle vereiste documenten overgemaakt binnen de termijn van drie maanden, eventueel verlengd met een maand? Dan moet de gemeente je aanvraag onmiddellijk doorsturen naar de DVZ. De DVZ beslist over je aanvraag voor een verklaring van inschrijving binnen zes maanden, vanaf de datum op je bijlage 19. Ofwel weigert de DVZ je aanvraag, ofwel erkent de DVZ je verblijfsrecht.
Wat als de DVZ geen beslissing neemt binnen die termijn? Geen tijdige beslissing van de DVZ staat gelijk aan een erkenning van je verblijfsrecht.
Zoals ik het hier versta, is ze dus automatisch 'goedgekeurd'.
Op de brief die wij hebben ontvangen, staat echter vermeld dat we een status moeten geven van haar gegevens zodat de minister of zijn gemachtigden kan controleren of aan de voorwaarden is voldaan. Wij hebben de eerste keer al alles volgens de regels gedaan en alle bewijzen verstuurd.
Onderaan de brief staat:' Bij gebrek aan bewijzen van bestaansmiddelen, economische activiteiten in België of studie in hoofdactiviteit kan de betrokkene het recht op verblijf verliezen.'
Mijn vraag voor jullie: kunnen ze zomaar beslissen om de E-kaart terug te nemen?
Alvast bedankt voor de hulp!