Hallo,
een 8tal jaar geleden hebben mijn toenmalige vriend en ik een huis gekocht...of beter gezegt:hij heeft een huis gekocht en ik sta er borg voor!
ik weet het...heel dom en naief...maar ik was toen van het gedacht dat we voor altijd zouden samenblijven!
nu zijn we een 4 tal jaar uit elkaar en mijn ex doet niets om die borg van mijn naam te halen!
ik kan zelf geen kant op,ik kan niet lenen om zelf een huis te kopen,ik kan zelfs geen persoonlijke lening voor bv 500e aangaan...niets kan ik daardoor!!!
mijn leven staat dus vast,ik kan nooit vooruitgaan door die ene domme handtekening!
nu heb ik info gaan vragen aan degene die toen ons de lening voor dat huis gegeven heeft en die (bankdirecteur) zegt dat mn ex met 3 loonfiches moet langstkomen en een aanvraag moet indienen om die borg ofwel op iemand anders te zetten..of zijn huis zelf borg te zetten!zo simpel is het op te lossen!!!!
ik wacht nu al 4 jaar en mijn ex doet juist niets!omdat daar kosten aan zijn verbonden die hij niet wil/(zogezegt)kan betalen!
nu kan er toch niet van mij verwacht worden dat ik borg blijf staan voor de rest van mijn leven...voor een huis waar ik niets aan heb...of voor iemand waar ik niets meer mee te maken heb???dat kan toch niet in deze tijd?
ik heb nu zelf zware problemen waar ik niet uit geraak omdat ik nergens een lening krijg!
nu is mijn vraag...kan ik op een andere manier wél van onder die borg uit geraken????wat zijn de kosten die hij dan zou moeten betalen???
alvast bedankt voor jullie reactie groetjes angelina