borg

angelina
Topic Starter

borg

#1 , 18 okt 2007 20:57

Hallo,
een 8tal jaar geleden hebben mijn toenmalige vriend en ik een huis gekocht...of beter gezegt:hij heeft een huis gekocht en ik sta er borg voor!
ik weet het...heel dom en naief...maar ik was toen van het gedacht dat we voor altijd zouden samenblijven!
nu zijn we een 4 tal jaar uit elkaar en mijn ex doet niets om die borg van mijn naam te halen!
ik kan zelf geen kant op,ik kan niet lenen om zelf een huis te kopen,ik kan zelfs geen persoonlijke lening voor bv 500e aangaan...niets kan ik daardoor!!!
mijn leven staat dus vast,ik kan nooit vooruitgaan door die ene domme handtekening!
nu heb ik info gaan vragen aan degene die toen ons de lening voor dat huis gegeven heeft en die (bankdirecteur) zegt dat mn ex met 3 loonfiches moet langstkomen en een aanvraag moet indienen om die borg ofwel op iemand anders te zetten..of zijn huis zelf borg te zetten!zo simpel is het op te lossen!!!!
ik wacht nu al 4 jaar en mijn ex doet juist niets!omdat daar kosten aan zijn verbonden die hij niet wil/(zogezegt)kan betalen!
nu kan er toch niet van mij verwacht worden dat ik borg blijf staan voor de rest van mijn leven...voor een huis waar ik niets aan heb...of voor iemand waar ik niets meer mee te maken heb???dat kan toch niet in deze tijd?
ik heb nu zelf zware problemen waar ik niet uit geraak omdat ik nergens een lening krijg!
nu is mijn vraag...kan ik op een andere manier wél van onder die borg uit geraken????wat zijn de kosten die hij dan zou moeten betalen???
alvast bedankt voor jullie reactie groetjes angelina

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 19 okt 2007 18:46

Angelina,
U moet indertijd uw vriend graag gezien hebben dat U , zonder tegenprestatie, borg getekend hebt voor zijn huis. Dergelijke situatie zijn in de meeste gevallen te mijden.
Nu , een borg schrappen bij de bank kost niks . Maar .... de bank zal waarschijnlijk iets anders in de plaats willen als waarborg : een hypotheek , of hypoteekvolmacht misschien , of een andere borgsteller.
U wil er tussen uit. Waarom neemt de bank zelf geen initiatief to. uw ex-vriend om zoiets te regelen. Dat moeten die toch kunnen als zij iets van service willen bieden.
Voor uw concreet geval praat U best eens met een notaris : ik dacht dat U via het vredegerecht wel een oplossing kan bereiken.

Succes.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

angelina
Topic Starter

#3 , 19 okt 2007 18:53

Angelina,
U moet indertijd uw vriend graag gezien hebben dat U , zonder tegenprestatie, borg getekend hebt voor zijn huis. Dergelijke situatie zijn in de meeste gevallen te mijden.
Nu , een borg schrappen bij de bank kost niks . Maar .... de bank zal waarschijnlijk iets anders in de plaats willen als waarborg : een hypotheek , of hypoteekvolmacht misschien , of een andere borgsteller.
U wil er tussen uit. Waarom neemt de bank zelf geen initiatief to. uw ex-vriend om zoiets te regelen. Dat moeten die toch kunnen als zij iets van service willen bieden.
Voor uw concreet geval praat U best eens met een notaris : ik dacht dat U via het vredegerecht wel een oplossing kan bereiken.

Succes.

tja idd ik zag die héél graag!kweet ondertussen wel beter!!!en ik zal ook NOOIT meer zoiets ondertekenen!!!!!
hij moet idd ofwel iemand anders borg laten staan of zijn huis borg zetten...dat heeft die banddirecteur me 4j geleden ook gezegt!
volgens mijn ex moet alles opnieuw beschreven worden en kost dit serieus wat geld!
maar dat is mijn probleem niet dat hem dat geld kost....hij trekt zich van mijn situatie ook niets aan!
bedankt voor uw reactie....ik ga mn licht eens opsteken bij het vredegerecht en dien directeur!
groetjes

Reclame

k-nijn

#4 , 10 nov 2007 00:14

1 van m'n collega's heeft net 't zelfde voorgehad. Haar ex had zich zelf op ziekenkas gezet om de zaken te rekken. Toch is ze er vanaf. Niet opgeven dus. Is vooral een kwestie van veel onderhandelen, desnoods met hulp van een advocaat. Ook ik heb miserie gehad als borg van het huis van 1 van m'n ouders. Het duurt sowieso lang om er uit te komen. Ik heb, gelukkig, maar 2 maand loonbeslag en 1,5 jaar onderhandelen nodig gehad. Je kan eventueel de bedragen die jou toekomen terugvorderen via deurwaarder dacht ik, maar dat vraagt eerst toch weer wat geld en veel tijd. Ook ik zat met het probleem dat ik 200% recht in m'n schoenen stond, zij 2 jaar niet betaald had, de bank van het woonkrediet alles maar liet aanslepen om er toch maar munt te kunnen uit slaan, en ik zelfs niet kon dwingen tot openbare verkoop. Ook al kon ik aantonen dat er slechte wil in't spel was en het kalf al verzopen was. Dankzij zelf veel bellen, eerlijk zijn over je bedoelingen, zoeken naar oplossingen, hulp van een advocaat inroepen is het dan toch opgelost geraakt. Enkele tips die mss financieel helpen... Fiscaal voluntariaat. Laat meer afhouden op je werk voor de belastingen... Misschien op de maand lastiger maar...kan men minder afpakken en heb je jaarlijks minder belastingen te betalen. Mijn wagen heb ik voor de taksen op de naam van m'n vriend laten registreren Maar de wagen is nog steed mijn eigendom,...

angelina
Topic Starter

#5 , 11 nov 2007 07:49

hallo,
bedankt voor uw reactie!
ondertussen heb ik die bankdirecteur gesproken en het gaat hem amper 200e kosten!hij moet gewoon zijn loonfiches binnenbrengen en alles word nagezien of hij ofwel alleen kan betalen (wat hij nu ook doet!!!)ofwel een andere borg nodig heeft!hij heeft ondertussen een al 3j een nieuwe vriendin die mee betaald!
ik heb hem dit alles aangetekend verstuurd...maar geen reactie!waarschijnlijk gaat hij mij nog zeggen dat ik die 200e zal moeten betalen!geen haar op mijn hoofd dat daar aan denkt!ik sta al borg zonder enige tegenprestatie!
wees maar zeker dat ik mijn licht ook elders zal opsteken!

Terug naar “Andere”