Beste forumleden,
geen idee of dit de juiste afdeling is, anders mag het verplaatst worden.
Een hele tijd geleden heb ik voor een ex-partner verschillende schulden afgelost voor een totaalbedrag van verschillende euro's met 3 nullen.
Dit alles uiteraard in goed vertrouwen want..je woont toch samen . Verhaaltje zoals er zovelen zijn, beide personen gaan uit elkaar en over geld wordt niet meer gesproken.
Wat de aflossing betreft heb ik bankafschriften waarop de betalingen vermeld zijn.
Ook heb ik mails en facebook berichten waarbij de ex-partner meldt dat het haar schulden zijn en verzekerd dat de schulden afgelost zullen worden binnen afzienbare tijd. Het ene excuus al beter dan het andere, maar een jaar later nog steeds geen cent gezien.
Mijn idee is nu een aangetekend schijven te versturen met alle 'bewijsstukken'. Haar een maand de tijd geven om de schulden af te lossen en zoniet het voorstel doen tot een afbetaling van X-euro / maand (een schappelijk bedrag).
Aangezien hierbij waarschijnlijk ook geen oplossing komt had ik graag geweten of ik sterk genoeg sta om hiermee naar het vredegerecht te trekken.
Graag jullie mening.