elektriciteit terugbetalen/aangifte politie bankkaart

amore
Topic Starter

elektriciteit terugbetalen/aangifte politie bankkaart

#1 , 20 dec 2014 13:02

Beste mensen,

Ik weet niet waar ik het moet plaatsen want ik zit met het volgende:

Ik heb ingewoond bij mijn schoonvader en de Poolse vriendin (die inmiddels getrouwd zijn , ze verblijft 2 a 3 jaar in België en heeft een baby van 6 maanden). Nu zijn ik en mijn vriend samen gaan wonen en van het werk uit werd mijn papieren maaltijdcheques omgezet naar elektronische. Ik had al een tijd aangegeven dat ik naar mijn nieuw adres ben verhuisd, nog hebben ze de elektronische maaltijdcheque naar mijn vorig adres gestuurd (bij mijn schoonouders dus) , deze kaart werd geactiveerd (wat je degelijk via het internet moet doen) Eerst sturen ze de kaart, 3 a 4 werkdagen later de code om te activeren. Deze kaart wordt gelijkgesteld als een bankkaart. Er is gelukkig geen geld vanaf gehaald, alsnog ben ik bij de politie klacht gaan indienen, dit is diefstal van post en kan aangetoond worden doordat de kaart is geactiveerd. Hebben jullie hier ervaring mee? Gaat de zaak verder of blijft het erbij? Want ik moet nu €7 betalen voor een nieuw kaart UIT EIGEN ZAK en ik vind het een beetje schending op mijn privacy (niemand heeft zaken met wat ik op mijn rekening heb!!!).
Zij hebben ook post achtergehouden, zoals de groene kaart van mijn auto, €225 verkeersbelasting, gelukkig heb ik de instantie zelf gebeld omdat ik het vreemd vond dat ik na 3 maanden na aankoop van de auto nog steeds geen verkeersbelasting ontving. Jammer heb ik daar geen bewijzen van, maar dit toont al aan dat ze mijn post verbergen, in mijn ogen!!

Ik heb daar dus ingewoond en zit met nog een vraag. Ik heb m'n vriend en mijn eten betaalt (of wij samen) want we kookten apart (op begin kocht ik hun eten ma ik zag geen dankbaarheid en dat ze ervan profiteerde want ineens kon ik hun benzine ook betalen).. Daarbij heb ik nog €50 per maand water betaalt omdat ze met een afbetaling zaten van water.Maar mijn precieze vraag is: Ik heb bij hun energieleverancier €80 per maand betaalt..Van begin van het contract tot opzegging.. Het contract staat op mijn schoonvader z'n naam maar omdat hij van leverancier is verandert krijgt hij nog €43 terug, maar deze is op mijn rekening gestort. Ik heb zoiets van: Ik geef hem dat liever eerlijk terug maar omdat hij zo van ons heeft geprofiteerd en gestolen vind ik van: Eigen schuld, nu steel ik ook maar eens van je. Als ik het gestorte bedrag hou, kan hij me dan aansprakelijk stellen? Ik kan aantonen dat ik elke maand heb betaalt met die rekeningnummer..

Groetjes.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 dec 2014 14:17

En is uw adres ook bij de gemeente gewijzigd.
Ook aan de post aangegeven om de post minstens 6 maanden door te sturen?
Als de papieren van auto nog op oud adres aankomen wil dat zeggen dat u inschrijving voertuig niet hebt laten wijzigen bij gemeente... klopt dat.

Die kaart is ofwel al geblokkeerd of hebt u die gaan ophalen of hebt u ze laten blokkeren?

Inden fout door dienst maaltijdscheques gebeurd is ... moeten de kosten gemaakt woorden door de firma niet door u.

Reclame

Terug naar “Andere”