problemen met meldingen maken bij lokale politie

marsupilami
Topic Starter

problemen met meldingen maken bij lokale politie

#1 , 14 dec 2012 12:29

Elke keer dat mijn ex ons zoontje niet komt afhalen, maak ik hier telefonisch melding van.

Ik weet dat dit geen strafbaar feit is, de reden dat ik deze meldingen doe, is omdat mijn ex in het verleden al meerdere keren klacht had neergelegd omdat hij zogezegd aan de deur was geweest en hij zijn zoon niet had meegekregen, terwijl hij echter nooit aan de deur was geweest.

Nu is het zo dat ik vandaag bel naar de lokale politie om het interventienr te vragen van mijn telefonische melding van woensdag, en weer blijkt dat de melding niet werd genoteerd.

Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd en ik zou graag weten wat ik hiermee moet doen? Het kan toch niet dat de politie om de zoveel weigert mijn meldingen te noteren???

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 14 dec 2012 13:20

Wanneer u de melidng maakt, onmiddellijk het meldingsnummer vragen en niet pas een paar dagen later.

Vandebos

#3 , 14 dec 2012 13:23

Meldingsnr. vragen en hen meedelen dat u daags nadien een afdruk van de melding zal komen halen.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 dec 2012 14:35

U zal bij de balie zijn terechtgekomen vermoed ik of doorgeschakeld?
Eens vragen naar waar ze doorschakelen bij telefonische melding.
Dan wie van dat team/dienst de verantwoordelijke is en deze dan een mail sturen.
Politieambtenaren hebben meestal nu een eigen mailadres.

marsupilami
Topic Starter

#5 , 14 dec 2012 14:52

Meldingsnr. vragen en hen meedelen dat u daags nadien een afdruk van de melding zal komen halen.
Ik krijg steeds hetzelfde antwoord als ik direct het meldingsnr vraag, nl dat ze die niet direct kunnen geven want dat ze eerst de melding nog moeten aanmaken...

Vandaar dat ik meestal pas de dag nadien terug bel om het nummer te krijgen.

Wat betreft die afdrukken van meldingen, heb ik het recht die te vragen en te krijgen? (deze vraag omdat ik nu al weet dat, als ik daar om zal vragen, ik die niet zal krijgen...) Kwestie van te weten wat ik dan daarop kan zeggen als ik sebiet bel naar het bureel om die afdrukken te vragen...

@ Franciscus: woensdag werd mijn oproep aangenomen door een inspecteur zelf (de dame die aan de balie zit werkte woensdag niet). Vanmorgen vond ze mijn melding van woensdag niet terug in de computer, ze zei dat ze daarover navraag ging doen bij de inspecteur die woensdag van "onthaaldienst" was, en mij na de middag iets ging laten weten.
Een dik half uur geleden werd ik opgebeld door diezelfde inspecteur, met het meldingsnummer. Ik heb er nog specifiek bijgevraagd op welke datum de melding gemaakt werd, ik kreeg als antwoord op 12/12, woensdag dus. (deze vraag omdat ik denk/dacht dat ze, na mijn telefoontje, toch nog vlug vandaag de melding hebben aangemaakt...)

Ik ben al geen "graag geziene gast" op het politiebureel, dit omdat ik in het verleden al een paar keer mijn ongenoegen had geuit door meldingen die niet genoteerd werden, een bepaalde klacht die ik persé wilde neerleggen maar die men nooit heeft willen opnemen (omdat het "al te lang geleden was), enz...

Ik probeer dus zo voorzichtig mogelijk te werk te gaan om niet teveel tegen hun schenen te schoppen om iets te verkrijgen waar ik recht op heb want het is niet bepaald een goeie zaak als bij de lokale politie in het "verkeerde schuif"zit...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 dec 2012 15:01

Klopt dat ze de melding nog moeten aanmaken.
Niet naast elke telefoon staat een PC en is men eveneens nog eens ingelogd in dat specifiek programma.
Maar enkele uurtjes later kan het natuurlijk wel. Geef uw mail adres op dan kan men het nummer mailen.

Maak eens een afspraak met de met de teamleider (hoofdinspecteur) of de teammanager (commissaris).

Terug naar “Andere”