Graag hadt ik willen weten wat ik kan doen.
We zijn klant geweest bij elektriciteitmaatschappij essent,2 jaar waar bij we vanaf het begin problemen hadden we hadden ingetekent maandelijks onze fakteur te krijgen nu dat het de eerste maanden wat verkeert kan gaan kan ik inkomen,maar na een jaar nog altijd???maandelijks belen om je rekening te krijgen en dan nog geen krijgen of als antwoord krijgen mevrouw bel na pasen eens terug ik wist niet wat ik hoorde,nu we zijn verhuist en hebben een andere levrancier,nu we wisten dat er nog een afrekening kwam maar we vermoede het niet dat het om 1600 euro ging gaan,nu in nov krijgen we die nu omdat het veel was belde ik hun om om een afbetaling te regelen,nu dat stonden ze toe,ze stuurde me papieren op dat het bedrag in 11 keer moest betaald worden en een expl om te teken en terug te sturen nu dat deden we dan ook maar met dat te teken moesten we voor eind de maand storten,nu vanaf dec'06 moeten we betalen nu hebben we dat in onze homebank ingegeven en elke maand wordt het doorgestort naar hun we zijn nu 4 maanden verder en 4 keer gestort.Nu gisteren doe ik de post open zit er een brief in van een deurwaarder en het is voor het bedrag van essent dat we niet zouden betaalt hebben en dat we binnen de 15 dagen het bedrag van 1600 euro moeten storten + de kosten van de deurwaarder ik wist niet wat ik zag dus kijk ik direkt me uittreksels na en wat zie ik de afbetaling is keurig verlopen en iedere maand de 2 van de rekening gegaan,je begrijp ik kwaad omdat ik recht in me schoenen sta ik hou me aan de afspraak maar blijkbaar essent niet ik heb het zwart op wit staan dat ze de afbetaling goedkeuren kan me betalingen bewijzen en nu doen ze zo kan dat zomaar,waarom sturen ze een deurwaarder maken ze extra kosten dat ik wijger om die deurwaarder te betalen wat ik hou me aan de afspraak nu weet ik als ik maandag bel maak ik me kwaad wat welke kleuters zitten er daar of is het een wel of nietes spelletje,nu weet ik zeker die kosten van de deurwaarder betaal ik niet want een woord is een woord en ik heb hun woord op papier,wat zou ik nu kunnen doen of heeft er iemand raad voor me.
Of kan ik testaankoop hiervan op de hoogte brengen welke praktijken ze daar gebruiken vraag me toch af of essent daar bevoegde personen zitten heeft of als het baby's wat daar lijkt het op.
Alvast bedankt voor de antwoorden