vrije keuze van school

magicmanxp
Topic Starter

vrije keuze van school

#1 , 30 aug 2011 16:59

Beste,

Wij wonen in een gemeente waar je uw kind moeten inschrijven via het internet of moet logeren aan de poort. Nu mijn dochter is 20 maanden en heb haar kunnen inschrijven in de peuterschool waar we haar wilde hebben. probleem is dat zij daar maar 3 jaar kan gaan en dan begint heel de S***t terug om aan de poort te gaan slapen om haar zo te kunnen inschrijven.
Eigenlijk vind ik dit een zekere vorm van discriminatie.

Ze vertellen je dat je 5 scholen moet opgeven naar waar je uw kind zou willen sturen, is het niet mogelijk wegens te veel inschrijvingen dan duiden zij een school aan. God mag weten waar ze dan terecht gaat komen.

Mijn vraag is nu de volgende. Wat als we dit voor het gerecht trekken? Is dit mogelijk om te winnen?
We weten dat iedereen in onze kring en daarbuiten ook zo over denkt. Zou het helpen om eventueel een petitie te beginnen?

Uiteindelijk willen we de vrije keuze hebben om ons kind naar school te laten gaan die wij kiezen ( de beste school ) en niet dat we er 5 moeten opgeven waarvan er eigenlijk de overige 4 geen keuze zijn.

Alvast bedankt,

Danny

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding