bewindvoering

vertrouw
Topic Starter

bewindvoering

#1 , 26 jul 2011 16:12

Graag had ik een antwoord op mijn vraag.
Mijn zus is geld ziek en hierdoor stalkt ze al heel het leven mijn ouders en tenslotte nu ik de volmacht had van de rekening van mijn moeder stalkt ze mij.
Ik heb nu de bewindvoering aangevraagd omdat mijn moeder haar goederen niet meer kan beheren en zij mij constant lastig valt om geld te krijgen van mijn moeder. De afspraak was dat een notaris waar ook zogezegd mijn zus mee akkoord was, dit gratis wou doen.
Nu het moment dat de vrederechter bij mijn moeder kwam, was mijn zus daar met een prodeo advocaat (mijn zus is aan schuldbemiddeling). Dus werd er een advocaat aangesteld door het vredegerecht.
Nu heb ik alle documenten gaan afgeven bij die bewindvoerder en stelde hij voor om de bouwgrond van mijn moeder te verkopen, nochtans is er genoeg geld voorhanden om het rusthuis te betalen.
Hij hield geen rekening met de erfgenamen zei hij, hij zou het voorstellen aan de vrederechter.
Hierdoor kan hij 3% van de inkomsten hebben....maar kan dit zo maar???
Wat kan ik doen?
Hoe kan ik deze bewindvoerder vertrouwen? En kan ik een vertrouwenspersoon doen aanstellen?Hoe gebeurt dit en wie kan dit zijn? En krijgt die dan ook 3%
Aub wat kan ik doen? De zorgen zijn nog niet opgelost....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 jul 2011 19:26

"Nu heb ik alle documenten gaan afgeven bij die bewindvoerder en stelde hij voor om de bouwgrond van mijn moeder te verkopen, nochtans is er genoeg geld voorhanden om het rusthuis te betalen."

Is die bouwgrond van uw moeder alleen? Of was die oorspronkelijk van jullie beide ouders?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jul 2011 19:36

De bewindvoerder moet toestemming vragen aan de vrederechter. Normaal gesproken moet u dan opgeroepen worden voor de zitting en kan u dus uw standpunt aan de vrederechter mededelen. Daarna beslist de vrederechter.

Reclame

vertrouw
Topic Starter

#4 , 27 jul 2011 21:41

de bouwgrond is van mijn moeder (heeft ze geërfd van mijn grootouders)

vertrouw
Topic Starter

#5 , 28 jul 2011 07:50

Ik heb deze week een andere bewindvoerder gevraagd wat ik kan doen, die zei me dat ik best een brief stuur naar het vredegerecht met de vermelding dat deze de grond wil verkopen, dat ik hiermee niet akkoord ga omdat er genoeg contanten zijn en dat ik voorstel om vertrouwenspersoon te zijn.

mozareke

#6 , 31 jul 2011 17:28

Hierdoor kan hij 3% van de inkomsten hebben....maar kan dit zo maar???
Wat kan ik doen?
Hoe kan ik deze bewindvoerder vertrouwen? En kan ik een vertrouwenspersoon doen aanstellen?Hoe gebeurt dit en wie kan dit zijn? En krijgt die dan ook 3%
Aub wat kan ik doen? De zorgen zijn nog niet opgelost....
Een bewindvoerder heeft elk jaar altijd recht op 3 % van het inkomen van uw moeder. Hij moet dit wel aanvragen met een verzoekschrift bij de vrederechter. Bij een bijzondere prestatie zoals de verkoop van een huis of grond, kent de vrederechter een bepaalde som toe aan de bewindvoerder indien hij dit heeft aangevraagd. Zelf ben ik aangesteld als bewindvoerder over mijn moeder, en zo heb ik van de vrederechter een som ten bedrage van 1 % toegewezen gekregen bij de verkoop van de woning van mijn moeder.
U kan uzelf laten aanduiden als vertrouwenspersoon. Dit moet gebeuren bij aanvraag op het vredegerecht. De bewindvoerder moet dan elk jaar bij u een verslag indienen over de financiele toestand van uw moeder.
Verdere inlichtingen op het vredegerecht.

Terug naar “Andere”