1 - zorg voor een goede advocaat zie posters hierboven
dan
enkele zaken op een rijtje een airsoftwapen WORDT als een aanvalswapen beschouwd ( niet juridische bewoording).
Daarbij komt dat het gebruik ervan in België in de veel gevallen en voor veel type verboden zal zijn. De drukkracht ( vergeef me op dit ogenblik mijn niet correct woordgebruik) ligt hoger dan het toegelaten voor speelgoed.
...in de bossen van ....ik hoop dat dat op een afgesloten privé terrein is waar een milieuvergunning enz is.
(In mijn omgeving is er ook eens zo'n 'activiteitenterrein' willen opengaan de nodige reclame werd gemaakt enz ....het is nooit opengegaan want zaak 'gesloten' voor opening door politie, parket en andere diensten.
Het feit dat parket effectief vervolgt wil ook zeggen dat de thesis van noodweer of wettige verdediging niet 100% waterdicht is.
Vermoedelijk vertel je niet alles en of zijn de verklaringen van andere partijen (tegenpartij en of mogelijke getuigen niet voldoende 'parallel') vergeef me weer dat wat vage omschrijving.
In een gerechtelijke aanhoudingsprocedure zijn er verschillende stadia ( enkel een onderzoeksrechter houdt aan
) In het opsporingsonderzoek is de benaming ARRESTATIE. ((Er is ook een bestuurlijke aanhouding en dat gebeurd door een commissaris .. die houden dus ook aan
... maar doet hier niks ter zake)). Blijkbaar bent u ook niet voorgeleid bij de onderzoeksrechter wat op zich ook al goed is... voorleiding is er voor de serieuze feiten)
politie komt ter plaatse hoort de aanwezige partijen.
zij stellen het gebruik van voor het oog een aanvalswapen vast.
de verkregen verklaringen zijn niet 100% ... er komt een officier gerechtelijke politie ter plaatse (OGP meestal een hoofdinspecteur) of deze zegt na relaas partij met wapen mee te brengen ten burele. Dat zal meestal op vriendelijke kordate wijze worden gezegd:gevraagd zonder dat er al wordt gezegd dat men van zijn vrijheid id beroofd.
Op het bureau wordt deze dan verhoort ( gezien vrijwillig meegekomen). Je kan dit zien daar het copie van verhoor bovenaan enkel de bewoording verhoor bevat.
Als hij al was gearresteerd dat staat daar verhoor NA ARRESTATIE met de inbreuk. ( Dan gelooft men uw verhaal toch niet zozeer)
Als het er dus niet staat en u moet wel blijven daarna bent u ofwel gewoon nog vrij maar 'wil' men niet overgaan tot het echt beletten om weg te gaan ... u moet begrijpen bij een arrestatie zit men in een totaal andere procedure met nemen van foto en vingerafdrukken.
In dat geval is het ook slechts een magistraat die u dan zal laten beschikken.
Dus terug regel 1 ... neem asap een advocaat....u bent niet bedreven genoeg om het puntje op de i te kunnen zetten laat staan mogelijke implicaties.
Langs de andere kant als je niets verkeerd hebt gedaan kan het perfect meevallen maar u zal op uw 'letterlijke' woorden moeten passen en dat kan alleen maar een advocaat aan u uitleggen.
... aan Vandebos..... en??? gevolgen???