Deze uitleg slaat nergens op. De wet beschermd het kind. Het is het kind dat recht heeft op onderhoud.Je moet de moed niet verliezen, wanneer dt echt one-night-stand is geweest, Het was dus niet de doeling kinderen te wekken, was jij zelf beschermd? Je weet dat dit geen 100% garantie bied, daarom moet de vrouw ook haar inspanning doen om een vrucht te voorkomen. Dan stel ik mij de vraag, over het nut van ondrhouds geld, in deze zaak, Wanneer je geslachtsgemeenschap naa de geest van one-night-stand, dan moet je als vrouw besseffen wanneer je er voor kiest om een vrucht uit te dragen. Dat uit deze beslissing haar verantwoordeljkheiddraagt en niet de man in dt verhaal. Ik zou ergens kunnen inkomen dat de man indit verhaal mischien wel de kost zou kunnen delen om de vrucht te laten afdrijven. ik zeg dan ook( mischien ) want kwaad opzet is niet uit te sluiten ( it is een mening van een gewone burger)
Ja en nee... vanuit de vraagstelling ja, maar hiermee doe je het toekomstige kind tekort omdat het breder is dan onderhoud -lees geld-.De wet beschermd het kind. Het is het kind dat recht heeft op onderhoud.
Code: Selecteer alles
zie art. 18§1 IVRK
De Staten die partij zijn, doen alles wat in hun vermogen ligt om de erkenning te verzekeren van het beginsel dat BEIDE OUDERS de gezamenlijke verantwoordelijkheid dragen voor DE OPVOEDING en de ontwikkeling van het kind. Ouders of, al naar gelang het geval, wettige voogden, hebben de verantwoordelijkheid voor DE OPVOEDING en de ontwikkeling van het kind. Het belang van het kind is hun allereerste zorg.
art. 2§1 IVRK
De Staten die partij zijn bij dit Verdrag, eerbiedigen en waarborgen de in het Verdrag beschreven rechten voor ieder kind onder hun rechtsbevoegdheid zonder discriminatie van welke aard ook
“Art.203.§ 1. BW De ouders dienen naar evenredigheid van hun middelen te zorgen voor de huisvesting, het levensonderhoud, het toezicht, DE OPVOEDING en de opleiding van hun kinderen.”.