Beste,
7 Jaar geleden zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan(waren niet getrouwd),wij hebben samen een dochter die toen 3 jaar oud was,in het begin ging onze dochter 1 weekend om de 14 dagen bij haar papa,en betaalde hij dus onderhoudsgeld(toen rond de 5000 Bef),dit was onderling afgesproken maar spijtig genoeg niets van op papier gezet,ook niet door een rechter of dergelijke...
Na enige tijd zij hij dit niet meer te kunnen betalen en kwam smeken om maar 3000 Bef te mogen betalen waarmee ik dan maar toestemde,maar vanaf dan heb ik niets van onderhoudsgeld meer gezien!
Toen kwam de vraag van hem om co-ouderschap te overwegen,achteraf bekeken gewoon omdat hij dan geen onderhoudsgeld meer hoeft te betalen.
Dus volgens mijn ex betekend co-ouderschap het volgende:,
Aangezien ik het kindergeld krijg moet ik ook maar alles bekostigen,vb:als hij met haar naar de dokter is geweest in de week dat onze dochter bij hem is, komt hij met de rekeningen van arts & apotheek bij mij,want ik krijg van het ziekenfonds toch een deel terugbetaald, idem voor de tandarts.
Alle schoolrekeningen worden ook met mama meegegeven,want bovendien heeft mama ook nog eens belasingsvoordeel omdat ik onze dochter ten laste heb.
Ondertussen ben ik vorig jaar getrouwd en hebben mijn man en ik nog een flinke dochter van 1,5 jaar.
Wij werken ons bijna letterlijk krom dat de kinderen niets te kort zouden komen,terwijl mijn ex die ondertussen al enkele jaren zelfstandig is en aan zijn manier van leven te zien is dat hij blijkbaar financieel niets te kort komt,wijgert om ook maar 1€ te betalen! Kan dit zomaar?
Wij zouden dit in de éérste plaats willen oplossen voor mijn dochter omdat zij ook serieus last krijgt van alle strubbelingen(dokter is vandaag geweest en ze zit vol met stress)
Alvast bedankt en hopelijk kan er ons iemand al een beetje verder helpen...
Groetjes, Anneke,David,Joyce en Brittje...