Discriminatie

roosje50
Topic Starter

Discriminatie

#1 , 31 mei 2010 10:57

Beste,

Ik ben de dochter van Roosje50 en zit met volgende vraag:
Ik kwam op internet deze tekst tegen: http://www.alexandracolen.nu/node/23" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik was persoonlijk écht verontwaardigd na het lezen van de volledige tekst. Zelf ben ik 100% hetero, maar ik ken genoeg holebi's om hiermee niet akkoord te gaan. Ook ben ik een toekomstig leerkracht, waardoor ik mij wél persoonlijk aangevallen voel.
Nu weet ik wel dat er de 'vrije meningsuiting' bestaat, maar dan kan ik in principe ook de holocaust ontkennen (wat ik, voor alle duidelijkheid, niet doe!)
Ook mijn moeder, die mij Christelijk heeft opgevoed, voelt zich persoonlijk aangevallen door deze tekst.
Mogen zulke teksten wel? Ik vind ze persoonlijk erg discriminerend...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 jun 2010 19:04

Klacht indienen bij centrum rascisme bestrijding..

Zij zal zich echter beroepen op de vrijheid om als parlementair zulke zaken te zeggen.
Ik heb - spijtig genoeg - nog de tijd meegemaakt dat er engeltjesmaakster waren en de resultaten de visu mogen aanschouwen.

Waar nb in de opleidingscursussen nog gezegd werd dat vrouwen die de pil gebruikte hoeren waren en dat elke vorm van geboortebeperking zonde was en dat we methoden van geboortebeperking zeker niet aan onze cliënten mochten voorstellen.
Of dat we bij ouders wiens dochter gestorven was, wegens illegale abortus, dat moesten gaan uitleggen. Ik spreek me niet uit over abortus ik spreek me alleen uit over het laten sterven van mensen omdat er geen hulpverlening is.

We zijn nu enkele tientallen jaren verder en mijn haren gaan nog recht omhoog staan van afgrijzen

Vandebos

#3 , 01 jun 2010 21:10

Franciscus, die verhalen zijn niet zo oud. In mijn *kuch* lange middelbare school loopbaan was er een vriendin die school liep op een prestigieus "college" in de Limburg. Zij raakte van haar vriend ongewenst zwanger en ging te rade bij een vertrouwenspersoon in de school... Grooooote fout aangezien ze vijf minuten later bij de directeur (prefect whatever) stond die voor haar neus haar ouders opbelde met de mededeling dat hun dochter van school werd gesmeten (laten we even de mooie woordjes mijden) aangezien ze door haar "losbandig" gedrag niet meer paste binnen de instelling.

Een hele hoop verwijten en publieke (in de school) schandestelling later ziet dit meisje, nadat haar vriend haar in de steek heeft gelaten (genoeg visjes zonder cadeautje...), geen andere oplossing dan een kerktoren te beklimmen en uit de hoogste venster te stappen... (De ouders waren immers, op aanraden van meneer pastoor, radicaal tegen abortus)
Het toppunt van het verhaal is echter dat diezelfde vertrouwenspersoon, die de haar toewezen opdracht volledig met de voeten heeft getreden, het vervolgens wel nodig vindt om de voormalige klasgenoten persoonlijk te gaan meedelen dat ze verboden worden om naar de begrafenis te gaan omdat hun ex-klasgenote een "doodzonde" heeft begaan en geen christelijke begrafenis verdient. De dame in kwestie haalde aan dat aanwezigheden zullen worden nagekeken en er met schorsing tijdens de examenperiode zal gesanctioneerd worden. (daarvoor mocht er blijkbaar wel iemand aanwezig zijn...)

Men schrijve bij deze gebeurtenissen het schooljaar 1991-1992...

Ik dien bij deze wel nog te vermelden dat de klas in kwestie, samen met bijna 1/3de van de andere leerlingen, aanwezig was op de begrafenis en dat de vertrouwenspersoon in kwestie zeer snel heeft mogen lopen na haar mededeling want anders hadden er ongelukken plaatsgevonden.

Aan diegenen die het verhaal herkennen wil ik bij deze verzoeken uit respect discretie te bewaren. Laat haar nu rusten.

Reclame

Terug naar “Andere”