grootouders hun bezoekrecht

mamsie
Topic Starter

grootouders hun bezoekrecht

#1 , 17 jul 2006 22:48

Als de grootouders via de rechtbank bezoekrecht eisen voor hun kleinkind en u wilt dit ongedaan maken is het dan voldoende als u bv een half uurtje per maand of om de 2 weken ergens op een neutrale plaats afspreekt ofzo?

Kunnen ze anders via de rechtbank meer eisen?
Is de kans dat dit wordt toegewezen groot of klein?
Graag een snelle reactie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer

#2 , 18 jul 2006 10:22

In Belgie is het voor de grootouders zeer moeilijk rechten te laten gelden tegen over hun kleinkinderen van gescheiden ouders. Zij kunnen hun kleinkinderen ook zien als ze bij hun eigen kind zijn en moet volgens veel rechters daar maar gebruik van maken, wat ook normaal is.
In geval van overlijden van hun eigen kind gaan veel rechters wel akkoord met een bezoekregeling.

Dus als de vader reeds bezoek recht heeft moet jij zeker niet nog meer rechten geven aan zijn ouders, daar moet hij voor zorgen en opdraaien. Als het over je eigen ouders gaat, wel dat is een familieruzie en de rechter zal wel een bemiddeling doen maar zeker geen rechten geven aan jou ouders en jou geen verplichtingen op leggen.

Dus de grootouders nu reeds rechten geven en je zelf nog meer vrije tijd met je kids ontnemen is zeker geen goed id??. Zij kunnen dat tegen je gebruiken op de rechtbank.

mamsie
Topic Starter

#3 , 19 jul 2006 10:50

u begrijpt me niet niet goed denk ik.
Ze hebben via de rechtbank bezoekrecht al geeisd en toegewezen gekregen in een neutrale ruimte.
Maar als we tegn hen nu zouden zeggen dat we zo langskomen en dat ze de zaak moeten laten stoppen is het dan voldoende als we slecht zo een korte tijd ergens afsprken ofzo kunnen ze dan via het gerecht meer afdwingen?

Reclame

Troy

#4 , 17 aug 2006 18:49

u begrijpt me niet niet goed denk ik.
Ze hebben via de rechtbank bezoekrecht al geeisd en toegewezen gekregen in een neutrale ruimte.
Maar als we tegn hen nu zouden zeggen dat we zo langskomen en dat ze de zaak moeten laten stoppen is het dan voldoende als we slecht zo een korte tijd ergens afsprken ofzo kunnen ze dan via het gerecht meer afdwingen?
Als het bezoekrecht toegewezen werd aan de grootouders via een gerechtelijke beslissing, dan moet dat gerespecteerd worden. U kan echter wel proberen dat tegen te gaan door aan te tonen, voor de rechtbank weliswaar, dat het belang van het kind in gevaar is, en het bezoekrecht van de grootouders dus beter herzien wordt.

mamsie
Topic Starter

#5 , 17 aug 2006 23:00

dat gaat toch niet ? zij zijn tegen deze beslissing eerst al in beroep gegaanen op het hof van beroep te antwerpen.Onze raadsman heeft gezegd dat wij niet meer in beroep kunnen gaan tegen deze uitspraak

Terug naar “Andere”