Beste ,
Als alleenstaande vader van 3 (17,18 en 19) kamp ik al enige jaren met problemen met mijn middelste zoon.
De laatste tijd lijd dit vaak tot agressie , ook wil deze totaal niet eender welke regel van het huis volgen daar hij 18 is en doet wat hij wil.
Hij gaat niet meer naar school en werkt niet , blijft hele nachten op en gebruikt canabis binnenshuis , nodigt constant vrienden uit terwijl hij weet dat ik dit niet tolereer. De situatie is de laatste tijd zo gespannen tussen ons dat ik me niet meer veilig voel in mijn eigen huis , hij dreigt me neer te steken , ... Nu is het zo dat telkens bij conflicten ik de politie bel en deze dan langskomen om vervolgens te horen te krijgen dat ze niet veel kunnen doen . Soms is het zo erg dat hier dagelijks politie moet langskomen om te zorgen dat er geen erge dingen gebeuren. Ik ben geweest voor gratis juridisch advies , deze zeggen contact opnemen met advocaat. Moeilijke situatie hoor ik overal , de mama is al 17 jaar buiten beeld wegens druggebruik en ik heb exclusief hoederecht over de kinderen. Ik zie geen andere oplossing meer dan dat de middelste zoon hier onmiddellijk vertrekt , natuurlijk wil hij dit niet . Nu zei een advocaat vandaag dat ik hem wel degelijk kan buitenzetten en desnoods ga uitschrijven op de gemeente. Maar kan dit zomaar ? Dank alvast
Een wanhopige vader