Kan ik mijn vader zijn vaderschap laten ontbinden?

Yolentha
Topic Starter

Kan ik mijn vader zijn vaderschap laten ontbinden?

#1 , 26 nov 2008 16:44

Beste leden,

Gister heb ik te horen gekregen dat mijn vader mij heeft onterft, of gaat onterfen. Ik ben vandaag bij mijn advocaat geweest, die aangeeft dat hij dat inderdaad zonder gegronde rede doen kan.

Nu is mijn vraag of ik zijn recht/titel op 'vaderschap' kan laten ontbinden, en zo ja, waar? Ik ben meerderjarig. Mijn ouders zijn gescheiden, mijn moeder heeft destijds voogdij gekregen. De rede voor deze ontbinding is om hem op zijn emotionele kant te raken. Zoals hij ook bij mij doet.

Als eerste stap kan ik mijn achternaam laten veranderen naar die van mijn moeder. Alleen staat de beste man dan nog te boek als 'vader'.

Hopelijk heeft iemand een suggestie. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jokeenfamilie

#2 , 26 nov 2008 18:05

Beste Yolentha,
Moet niet prettig zijn te vernemen dat je vader je gaat onterven...
Hij kan dit inderdaad doen, of hij daar redenen voor heeft kunnen
jullie alleen zelf weten...
Recht/titel op vaderschap , wat is dat voor onzin !
Je bent vader/moeder voor het leven . Je bent ontstaan uit je ouders,
en dat kan niemand afpakken.
Iemand :pakken: op zijn emotionele kant getuigd van zwakheid,
praten en oplossingen zoeken zou misschien een betere optie zijn !?
Mijn suggestie heb je al PRATEN en UITPRATEN .
Spreek trouwens uit ondervinding !!
Groet Jo

Yolentha
Topic Starter

#3 , 26 nov 2008 18:48

Beste Jo,