Stel persoon A gaat samenwonen met persoon B en die heeft een kind persoon C , wettelijk samenwonen.
Nu komt het persoon D de natuurlijke vader sterft en het noodlot slaat toe en dus ook persoon B sterft. Infeite de ouders van het kind C.
Wat heeft persoon A nog met dit kind te maken, is dat kind dan 100% terug naar de grootouders de ouders van de ouders van het kind, of heeft persoon A daar ergens nog iets mee te maken ?!
In mensentaal: Je gaat samenwonen met iemand met een kind maar die persoon samen met de partner van het kind sterft. De natuurlijk ouders zeg maar. Ja wat ben je dan dat kind neem je erbij.
Als ik het lees naar alimentatie toe etc en onderhoud moeten de natuurlijke ouders betalen, dusja, ik vraag me dan af als die er niet meer zijn, dan "stuur je het kind" naar de grootouders van het kind ?
Immers anders zou je in een vorm van "adoptie" zitten, want ja dan zit ik met een kind over dat zelfs niet van ik. Dat kind neem je erbij en dat is welkom maar ja bon.
Infeite heb ik dan 0,00 rechten denk ik, vrouw kwijt en kind ook weg dan , wel niet mijn kind, maar kan me voorstellen dat je er ook een band mee opbouwt.